کمپین ترامپ در پی اهدای پنتهاوس 50 میلیون دلاری به پوتین بود

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر کمپین ترامپ در پی اهدای پنتهاوس 50 میلیون دلاری به پوتین بود
کمپین ترامپ در پی اهدای پنتهاوس 50 میلیون دلاری به پوتین بود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کمپین ریاست جمهوری ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به دنبال اهدای یک پنتهاوس به پوتین بوده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از BuzzFeed، دو منبع آگاه آمریکایی از پیشنهاد وکیل دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای اهدای یک پنتهاوس در پروژه‌ برج ترامپ در مسکو به ارزش 50 میلیون دلار به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در حین کمپین ریاست جمهوری ایالات متحده در سال 2016 خبر دادند.

پوتین خواستار واگذاری مدارک رسمی حاکی از دخالت اتباع  روسیه در انتخابات آمریکا شد - اسپوتنیک ایران
پوتین خواستار واگذاری مدارک رسمی "دخالت" اتباع روسیه در انتخابات آمریکا شد

در گزارش این پایگاه اینترنتی آمده است که مایکل کوهن، وکیل شخصی سابق ترامپ در جریان کمپین ریاست جمهور 2016 این مساله را با نماینده‌ای از جانب دفتر ریاست جمهوری روسیه مورد بحث قرار داده بود. دو مقام پلیس آمریکا نیز از مطرح شدن این پیشنهاد با دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین خبر دادند.
موضوع پروژه‌ احداث برج ترامپ در شهر مسکو، محور یکی از پرونده‌های قضایی مطرح شده علیه مایکل کوهن است که اخیرا اعلام شد او در این پرونده به اتهامش اقرار کرده است. البته کوهن اخیرا در دادگاه آمریکا اقرار کرده که به کنگره درباره این پروژه‌ شهادت دروغ داده است تا از ترامپ و کمپین ریاست جمهور وی محافظت کند.در آن زمان کوهن مسئول مذاکرات به منظور احداث این برج 100 طبقه در پایتخت روسیه بود که بعدا کنار گذاشته شد. کوهن در اسناد دادگاهی اقرار کرده است که به صورت منظم ترامپ و خانواده‌اش را در جریان مذاکرات با مسکو قرار می داده است.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پیش تر اعلام کرده است که واشنگتن باید اسناد رسمی و اطلاعات برای اثبات "دخالت" اتباع روسیه در انتخابات آمریکا را منتشر کند. 16 فوریه سال 2018، وزارت دادگستری امریکا 13 شهروند و 3 شرکت روسیه را به "دخالت" در روند سیاسی و انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده متهم کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала