بیش از 30 کشته در حمله هوایی ائتلاف به رهبری آمریکا در سوریه

© Sputnik / Mikhail Alaeddin /  مراجعه به بانک تصاویر بیش از 30 کشته در حمله هوایی ائتلاف به رهبری ایالات متحده در سوریه
بیش از 30 کشته در حمله هوایی ائتلاف به رهبری ایالات متحده در سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تلویزیون دولتی سوریه اعلام کرد که بر اثر حمله هوایی ائتلاف به رهبری آمریکا به روستای شفا در استان دیر الزور بیش از 30 غیرنظامی کشته شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سانا، تلویزیون دولتی سوریه اعلام کرد که بر اثر حمله هوایی ائتلاف به رهبری آمریکا به روستای شفا در استان دیر الزور بیش از 30 غیرنظامی کشته شدند و قربانیان این حادثه بیشتر زنان و کودکان هستند.

کانال الاخباریه گزارش داد: بر اساس برآوردهای اولیه، بیش از 30 غیرنظامی که بیشتر آنها از زنان و کودکان هستند در حمله ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا به روستای شفا کشته شدند.

پیشتر نیز ائتلاف بین المللی به روستای شفا در شرق استان دیرالزور حمله هوایی انجام داده بود که در آن بیش از 60 غیرنظامی کشته و زخمی شدند.

ائتلاف به طور منظم حملات هوایی را به شهر هجین و روستای شفا در استان دیرالزور انجام می دهد. رسانه های سوریه بارها گزارش داده اند که استفاده از فسفر سفید توسط ائتلاف در حملات هوایی گزارش شده است.

مقامات سوریه از سازمان ملل متحد خواستند اقداماتی را علیه مجرمان این جنایات انجام دهد و اقامت غیرقانونی ائتلاف در خاک سوریه را متوقف کنند.

نماینده پنتاگون گفت که ائتلاف آمریکا مهمات مورد استفاده در سوریه را افشا نمی کند، اما آنها با استانداردهای بین المللی مطابقت دارند.

از سال 2014، ایالات متحده و متحدان آن عملیاتی را علیه داعش(گروه تروریستی ممنوعه در روسیه) در سوریه و عراق انجام داده اند. این عملیات در سوریه بدون رضایت مقامات رسمی این کشور انجام می شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала