هشدار انگلیس به فاجعه اقتصادی

© Sputnik / Host photo agency/Alexey Kudenkoهشدار انگلیس به فاجعه اقتصادی
هشدار انگلیس به فاجعه اقتصادی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بانک انگلیس درمورد مشکلات احتمالی جدی برای اقتصاد بریتانیا در صورت خروج ناموفق از اتحادیه اروپا هشدار داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از گزارش منتشر شده توسط بانک مرکزی انگلستان اقتصاد بریتانیا در صورت خروج ناموفق از اتحادیه اروپا دچار فاجعه می شود. 
بریکس آزمایش هسته ای کره شمالی را محکوم کرد - اسپوتنیک ایران
"بریکس" آزمایش هسته ای کره شمالی را محکوم کرد
بانک انگیس چهار سناریوی را در نظر گرفت: دو سناریوی منفی و دو سناریوی مثبت. اگر بریکس در ماه مارس 2019 نتواند قرارداد خود با بروکسل را امضا کند ما با سناریوی منفی رو به رو می شویم. به عنوان نمونه، تا سال 2023 با کاهش تولید ناخالص داخلی را به میزان هشت درصد رو به رو می شویم، کاهش شدید قیمت ها برای املاک و مستغلات مسکونی و تجاری نیز در راه خواهد بود. 
پیش بینی ها حاکی از کاهش پوند استرلینگ تا 25 درصد پایین تر از دلار، افزایش تورم به 6.5 درصد و بیکاری به 7.5 درصد خواهد بود. از سوی دیگر، بانک انگلستان تصریح می کند که بزرگترین سازمان های اعتباری در کشور قادر به مقابله با بحران هستند.
از سوی دیگر می توان به سناریوی مثبت نیز اندیشیدی، در مقایسه با پیش بینی های اولیه تا سال 2023، در سه ماهه اول سال 2019 ارزش پوند پنج درصد افزایش خواهد یافت. این سناریو توسعه اقتصاد را فراهم می کند: تولید ناخالص داخلی 1.75 درصد افزایش می یابد.
در اواخر نوامبر، مقامات بریتانیا و رهبران اتحادیه اروپا پارامترهای قرارداد بریکس را تایید کردند. اکنون این تصمیم باید توسط پارلمان اروپا و مجلس بریتانیا تأیید شود.
گفتنی است،ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، پیش از این اعلام کرده بود که شمار کشورهای عضو بریکس افزایش نخواهد یافت، وی همچنین اشاره کرد که رهبران کشورهای بریکس،افزایش شمار کشورهای اتحادیه در آینده را نهی نکرده اند.وی افزود که کشورهایی برای پیوستن به اتحادیه ابراز تمایل کرده اند، اما همۀ همکاران در این سازمان در مورد این موضوع محتاط هستند. به گفته رییس جمهور روسیه این ساازمان یک سازمان باز است، اما سوال در مورد پیوستن اعضای جدید نیازمند کار بیشتری است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала