آیا یمن پایگاهی برای آزمایش پهپادهای ایرانی است؟

© Sputnik / Alexei Danichev /  مراجعه به بانک تصاویر آیا یمن پایگاهی برای آزمایش پهپادهای ایرانی است؟
آیا یمن پایگاهی برای  آزمایش پهپادهای ایرانی است؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پهپادهای پیشرفته ساخت ایران در یمن مورد استفاده قرار می گیرند.

به گزارش اسپوتنیک، وبسایت i24news به نقل از منابع خود می نویسد ایرانیان از یمن عملاً به عنوان میدانی برای آزمایش انواع جدید پهپادهای خود استفاده می کنند که برای نیروهای حوثی در حال جنگ با ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان سعودی ارسال می شوند.

اسرائیل تصویر لاشه پهپاد منتسب به ایران را منتشر نمود + عکس - اسپوتنیک ایران
اسرائیل تصویر لاشه پهپاد منتسب به ایران را منتشر نمود + عکس

چنین اقداماتی با نگرانی شدید اسرائیل، عربستان و امریکا روبرو می شود و به نوشته وبسایت i24news ،این کشورها قصد دارند تدابیر مشترکی را برای جلوگیری از آزمایشات پهپادهای ایرانی در یمن و استفاده رزمی از آنها اتخاذ کنند.
حوثی ها بارها خودشان از استفاده از پهپاد های ایرانی سخن گفته اند. از جمله درآوریل 2018 اعلام شد پهپاد های تهاجمی "قاصف" به تاسیسات متعلق به شرکت نفتی "آرامکو سعودی" در استان جیزان حمله کرده اند که با توجه به عکس های منتشره قاصف همان پهپاد ایرانی "ابابیل" است.
در ماه اوت امسال،رسانه های ایرانی از استفاده از همین نوع پهپاد برای حمله به پایگاه نظامی سعودی در استان عسیر خبر دادند.
در سال های اخیر نیروهای مسلح ایران انواع تازه پهپادها از جمله پهپاد های تهاجمی را دریافت کرده اند که فعالانه در یمن و سوریه از جمله در مرز این کشور با اسرائیل مورد استفاده قرار می گیرند.طبق ارزیابی کارشناسان این پهپاد ها از لحاظ مشخصات تاکتیکی ـ فنی از پهپاد های آمریکایی، اسرائیلی، بریتانیایی یا چینی عقب هستند اما فرماندهی ارتش ایران برای پهپاد ها و استفاده از آنها در شرایط جنگی واقعی اهمیت زیادی قائل است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала