مرگ آفرین ترین کشتی های روسی

© Sputnik / Pavel Lvov /  مراجعه به بانک تصاویر کشتی جنگی «پطر کبیر» روسیه
کشتی جنگی «پطر کبیر» روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نشنل اینترست فهرست مرگ آفرین ترین کشتی های جنگی روسیه را تهیه کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «نشنل اینترست»، فهرستی از 5 مرگ آفرین ترین کشتی های جنگی روسیه تهیه شده است.

به نوشته نشریه نامبرده، در حال حاضر، روسیه به مدرنیزه کردن ناوگان های دریایی خود ادامه می دهد. مسکو از فناوری های نو و باصرفه و کارای وارداتی و تکنولوژی های موجود برای رسیدن به این هدف بهره می گیرد.

روسیه با مدرنیزه کردن  فناوری های موجود صاحب کشتی های مدرنی در ترکیب نیروی دریایی خود می شود که خطر جدی برای دشمن بالقوه می باشند.

ناتو، حضور ناو روسیه در سواحل سوریه را تحسین نمود - اسپوتنیک ایران
ناتو، حضور ناو روسیه در سواحل سوریه را تحسین نمود

به ارزیابی «نشنل اینترست»، کشتی موشکی هسته ای «پطر کبیر» از ناوگان شمالی یکی از آنهاست.  این کشتی جنگی مجهز به تسلیحات ضد کشتی و مجتمع های موشکی «گرانیت» و سیستم  پدافند هوایی «اس-300 اف — فورت» است.

کشتی جنگی موشکی «مسکوا» نیز در این فهرست جا گرفته است که تنها کشتی درجه یک در ترکیب ناوگان دریای سیاه است.  این کشتی مجهز به 64 موشک سیستم پدافند هوایی «اس-300 اف» —«فورت» است.

نشریه نامبرده به کشتی «سابرازیتیلنی» ناوگان بالتیک توجه کرده است که مجهز به سیستم ضد کشتی «پاکت-ان کا» می باشد.

کشتی دیگری که در این فهرست شامل شده است کشتی «ناستویچیوی» از ناوگان بالتیک است که مجهز به موشک های مافوق صوت کم ارتفاع « پ-270 موسکیت» است.

آخرین کشتی جنگی مرگ آفرین روسیه در فهرست رتبه بندی نشنل اینترست، ناو هواپیمابر «ادمیرال کوزنتسوف» است که تنها ناو هواپیمابر نیروی دریایی روسیه می باشد.

در مقاله منتشره آمده است:«این ناو یک خطر جدی برای رقبای کرملین است و امکان زیادی برای روسیه فراهم می کند تا قدرت هوایی خود را در سراسر جهان به نمایش بگذارد».

این ناو مجهز به 18 جنگنده — بمب افکن سنگین «سو-33» و جنگنده های نسل چهارم «میگ-29 کا» است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала