سینوپک وضع در رابطه با ایران را بسیار بغرنج می داند

© AFP 2023 / Atta Kenareسینوپک وضع در رابطه با ایران را بسیار بغرنج می داند
سینوپک وضع در رابطه با ایران را بسیار بغرنج می داند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
لی یونگ، معاون دبیر کل شرکت پالایشگاهی سینوپک چین به خبرنگاران اعلام کرد وضع همکاری با ایران در رشته انرژی در رابطه با تحریم های امریکا بسیار بغرنج است.

به گزارش اسپوتنیک، لی یونگ در حاشیه همایش انرژی روسیه و چین در پاسخ به سوالی درباره چشم اندازهای همکاری با ایران در رابطه با تحریم های آمریکا گفت:" این سوال بسیار بغرنجی است".
پیشتر رسانه ها گزارش داده بودند که شرکت های دولتی انرژی چینی سینوپک و CNPC به خاطر نگرانی های مربوط به تحریم های آمریکا که قرار است در اوایل ماه آینده به مرحله اجرا در آیند، سفارش خردی نفت از ایران در ماه نوامبر را نداده اند.

شرکت ملی نفت چین رسما جایگزین توتال در پروژه پارس جنوبی ایران شد - اسپوتنیک ایران
شرکت ملی نفت چین رسما جایگزین توتال در پروژه پارس جنوبی ایران شد

هشتم ماه مه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که از برجام خارج می شود و نه فقط تحریم های قبلی را باز می گرداند بلکه تحریم های جدید علیه تهران را نیز اعمال خواهد کرد.
موج دوم تحریم های آمریکا که صادرات نفت را نیز شامل می شود از پنجم نوامبر اجرایی شد. برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران هشدار داد، کسانی که بخواهند مکانیزم محدودیت های علیه ایران را دور بزنند ، بلافاصله تحریم خواهند شد. واشنگتن قصد دارد اقداماتی را علیه کشورهایی که با ایران همکاری می کنند صورت دهد و کشورهایی را که به خرید نفت از ایران ادامه می‌دهند مجازات کند. گفتنی است ششم اوت 2018 اولین موج تحریم های آمریکا علیه ایران که پس از توافقنامه هسته ای برجام در سال 2015 متوقف شده بود، دوباره به اجرا گذاشته شد. تحریم های آمریکا شامل محدودیت مرتبط با تجارت ایران در زمینه طلا و فلزات گرانبها و تحریم های هواپیمایی و خودرویی هستند.
سینوپک (China Petroleum and Chemical Corporation) بزرگترین شرکت انرژِی و شیمیایی چین است و به اکتشافات زمین شناسی نفت و گاز، پالایش نفت، پتروشیمی ، تولید کود های شیمیایی و حمل و نقل نفت و گاز اشتغال دارد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала