فراخوان روسیه، ترکیه وایران خطاب به اپوزیسیون سوریه

© Sputnikفراخوان روسیه، ترکیه وایران خطاب به اپوزیسیون سوریه
فراخوان روسیه، ترکیه وایران خطاب به اپوزیسیون سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسیه، ترکیه وایران عزم خود برای همکاری با هدف انهدام داعش و جبهه النصره (گروهک های تروریستی ممنوعه در روسیه) را مورد تاکید قرار داده و اپوزیسیون مسلح در سوریه را به مرزبندی و فاصله گیری از این گروهک های تروریستی فرا خواندند.

به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه مشترک سه کشور در پایان 11 ـ مین اجلاس بین المللی درباره مسئله سوریه در آستانه ضمن بیان این مطلب گفته می شود:" عزم خود برای همکاری با هدف انهدام داعش و جبهه النصره و دیگر افراد و سازمان های مرتبط با القاعده طبق تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل را مورد تاکید قراردادیم. همه گروه های اپوزیسیون مسلح در سوریه را به مرزبندی و فاصله گیری کامل و بدون قید و شرط از این گروهک های تروریستی فرا خواندیم ".
درگیری مسلحانه در این کشور از ماه مارس 2011 تا به حال ادامه دارد. طبق آمار سازمان ملل طی این مدت صدها هزار نفر کشته شده اند. دولت سوریه به رهبری بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در حال نبرد با گروه های مسلح گوناگونی است که بزرگترین آنها داعش و جبهه النصره هستند. اخیرا نیروهای دولتی سوریه به موفقیت های زیادی در مبارزه با نیروهای مخالف دست یافته اند. مذاکرات برای حل و فصل این درگیری در آستانه و ژنو صورت می گیرد. آمریکا از سال 2014 در حال اجرای عملیات علیه گروه تروریستی موسوم به حکومت اسلامی (داعش) در خاک سوریه بدون موافقت مقامات این کشور است. روسیه نیز از سپتامبر 2015 در حال اجرای عملیات علیه داعش در سوریه اما با موافقت دمشق است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала