کدام وزیران در مجلس ایران استیضاح می شوند؟

© AP Photo / Vahid Salemiکدام وزیران در مجلس ایران استیضاح می شوند؟
کدام وزیران در مجلس ایران استیضاح می شوند؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی ایران از طرح استیضاح ۳ تن از وزرای دولت دوازدهم از سوی نمایندگان خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک علی‌اصغر یوسف‌نژاد، عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با اشاره به طرح استیضاح‌های جدید از سوی نمایندگان مجلس،گفت: طرح استیضاح حجتی، وزیر جهاد کشاورزی، منصور غلامی، وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری و سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش، به تازگی به هیئت‌رئیسه مجلس واصل شده است.
وی افزود: استیضاح وزیر جهاد کشاورزی با امضای 23 تن از نمایندگان، طرح استیضاح وزیر علوم با 45 امضا و طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش نیز با 60 امضا تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس شده که در جلسه علنی روز یکشنبه (11 آذر) پارلمان اعلام وصول می‌شود.
عضو هیئت‌رئیسه مجلس درباره چگونگی رسیدگی به استیضاح 3 تن از وزرای دولت در مجلس، اظهار داشت: پس از اعلام وصول، طرح استیضاح وزرای آموزش و پرورش، علوم و جهاد کشاورزی در مجلس، طرح‌ها جهت رسیدگی و اعلام نظر، به کمیسیون‌های مربوطه ارجاع می‌شود. این کمیسیون‌ها 10 روز فرصت دارند تا نتیجه را به هیئت‌رئیسه اعلام کنند.
یوسف‌نژاد در پایان خاطرنشان کرد: در صورتی که وزرای مربوطه پس از نشست با کمیسیون‌ها و نمایندگان استیضاح‌کننده، نتوانند نمایندگان را قانع کنند، باید پس از هماهنگی هیئت‌رئیسه مجلس، برای استیضاح، در یکی از جلسات علنی پارلمان حضور یابند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала