انتشار جزئیات کمک نظامی روسیه به لبنان

© AP Photo / Mohammad Zaatariانتشار جزئیات کمک نظامی روسیه به لبنان
انتشار جزئیات کمک نظامی روسیه به لبنان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
برخلاف ادعاهای رسانه، لبنان از کمک نظامی روسیه خودداری نکرده است.

به گزارش اسپوتنیک، مشاور نخست وزیر لبنان جورج شابان درخصوص دریافت کمک نظامی از سوی روسیه برای لبنان گفت که این تأخیر ناشی از آنست که تصمیم گرفته شد تا کمک های مذکور به وزارت دفاع لبنان نه، بلکه به وزارت امور داخله سپرده شود. دفتر رسانه‌ای "سعد الحریری" نخست وزیر لبنان با صدور بیانیه ای، خبر روزنامه «الاخبار» مبنی بر مخالفت این کشور با کمک تسلیحاتی روسیه را تکذیب کرد و آن را نادرست خواند.
افشای راز نخست وزیر لبنان در عربستان - اسپوتنیک ایران
افشای راز نخست وزیر لبنان در عربستان
دفتر الحریری تاکید کرد که لبنان موافقت خود را به طرف روسی اعلام کرده و قرار است تسلیحات اهدایی در اختیار پلیس لبنان وابسته به وزارت کشور قرار گیرد. روزنامه الاخبار لبنان دیروز خبر داد که این کشور با فشار امریکا کمک تسلیحاتی روسیه به ارزش پنج میلیون دلار را رد کرده است.
این روزنامه نوشت که لبنان چندی پیش از روز استقلال این کشور با ارسال نامه ای رسمی به بخش نظامی این روزنامه نوشت که لبنان روز 22 نوامبر با ارسال نامه ای رسمی به بخش نظامی سفارت روسیه در بیروت، مخالفت خود را با پذیرش کمک تسلیحاتی روسیه اعلام کرده است. به نوشته این روزنامه، این مخالفت با این بهانه صورت گرفت که تسلیحات ارسالی از روسیه با سلاح هایی که ارتش لبنان استفاده می کند از نظر فنی مطابقت ندارد. 
الاخبار خاطرنشان کرد مخالفت لبنان به ظاهر با دلایل فنی صورت گرفته اما محتوای آن سیاسی بوده است. 
اما دفتر نخست‌وزیر لبنان بر استقبال این کشور از کمک‌ های نظامی روسیه در زمینه ارائه سلاح به تأکید و شایعه‌های موجود مبنی بر رد این کمک‌ها را تکذیب کرد.
کمک‌های نظامی روسیه به لبنان شامل چندین تن مهمات و تجهیزات نظامی دیگر است. خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع نظامی اعلام کرده بود که دلیل مخالفت ارتش لبنان با این کمک نظامی، به تناسب نداشتن مهمات اهدایی با نوع سلاحی که ارتش لبنان در اختیار دارد مربوط است و هیچ ارتباطی با مسائل سیاسی ندارد. آمریکا بزرگترین تامین کننده تسلیحات ارتش لبنان است. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала