مذاکرات درباره استقرار پایگاه امریکا در اوکراین

CC0 / Pixabay/theSOARnet / مذاکرات درباره استقرار پایگاه امریکا در اوکراین
مذاکرات درباره استقرار پایگاه امریکا در اوکراین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات اوکراین در حال مذاکرات با مقامات امریکا درباره استقرار پایگاه ایالات متحده در شرق اوکراین یا در نزدیکی کریمه هستند.

به گزارش اسپوتنیک، ایوان وینیک، نماینده پارلمان اوکراین در مصاحبه با روزنامه روسی "ایزوستیا" ضمن بیان این مطلب خاطرنشان کرد مشخص است که وجود پایگاه (آمریکا) ضرورت دارد چون در غیر اینصورت در رابطه با سیاست فدراسیون روسیه نخواهیم توانست امنیت درازمدت خود را بطور کامل تامین کنیم" و افزود "محل استقرار پایگاه باید با در نظر داشت تهدیدات نظامی تعیین شود" و ابراز عقیده کرد که این می تواند شرق اوکراین یا درنزدیکی کریمه باشد.
یادآور می شود اخیراً روابط روسیه و اوکراین تیره تر شده است.
روز دوشنبه 26 نوامبر سرویس امنیتی روسیه اعلام کرد که سه کشتی نیروی دریایی اوکراین را که روز یکشنبه وارد مرزهای روسیه در دریای سیاه شدند را توقیف کرده است.
براساس این گزارش، کشتی های نیروی دریایی اوکراین ساعت 7 صبح روز یکشنبه مرز آبی روسیه را بر زیرپا گذاشتن بندهای 9 و 21 کنوانسیون سازمان ملل متحد در مورد قوانین دریایی نقض کرده اند.
سرویس امنیتی روسیه همچنین اعلام کرد برای متوقف کردن کشتی های نیروی دریایی اوکراین از سلاح استفاده کرده است و در این اقدام سه نفر از ملوانان اوکراینی با جراحت های سطحی روبرو شدند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала