اعلام تسلیحات مورد استفاده روسیه در درگیری با اوکراین

© Sputnik / Anton Denisov /  مراجعه به بانک تصاویر اعلام تسلیحات مورد استفاده روسیه در درگیری با اوکراین
اعلام تسلیحات مورد استفاده روسیه در درگیری با اوکراین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسیه در صورت تشدید درگیری در دریای آزوف می تواند از پنج نوع تسلیحات در آنجا استفاده کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه نشنال اینترست، این تسلیحات، سلاح سایبری، سامانه های موشکی زمین به هوا، استفاده از سربازان، توپخانه و پهپادهای تهاجمی هستند.
نشنال اینترست می نویسد:" شاید پس از مدتی صنایع دفاعی اوکراین که در گذشته قوی بودند، امکانات اساسی خود را احیا کنند اما در حال حاضر مسکو مهم ترین برگ های برنده را در اختیار دارد.
روز دوشنبه 26 نوامبر سرویس امنیتی روسیه اعلام کرد که سه کشتی نیروی دریایی اوکراین را که روز یکشنبه وارد مرزهای روسیه در دریای سیاه شدند را توقیف کرده است.
براساس این گزارش، کشتی های نیروی دریایی اوکراین ساعت 7 صبح روز یکشنبه مرز آبی روسیه را بر زیرپا گذاشتن بندهای 9 و 21 کنوانسیون سازمان ملل متحد در مورد قوانین دریایی نقض کرده اند.
سرویس امنیتی روسیه همچنین اعلام کرد برای متوقف کردن کشتی های نیروی دریایی اوکراین از سلاح استفاده کرده است و در این اقدام سه نفر از ملوانان اوکراینی با جراحت های سطحی روبرو شدند.
گزارش شده که نیروهای امنیتی روسیه هنگامی که کشتی ها اوکراینی درخواست مشروع آنها را برای توقف نادیده گرفتند تصمیم به این اقدام گرفتند.
اوضاع در دریای آزوف در حالی متشنج شد که صبح روز یکشنبه 25 نوامبر سه کشتی نیروی دریایی اوکراین با نقض کنوانسیون سازمان ملل، به آب‌های ساحلی روسیه وارد شده و به سمت تنگه کرچ پیش رفتند.
براساس گزارش سرویس امنیت فدرال شبه جزیره کریمه، طرف اوکراینی هیچگونه درخواستی برای عبور ناوگان خود از این تنگه ارائه نکرد و کشتی‌های اوکراینی به علائم هشدار دهنده مرزبانان روسی توجهی نکرده و به انجام حرکات تحریک آمیز پرداختند.
در واکنش به این اقدامات تحریک آمیز، قایق‌های نظامی روسیه و یک کشتی باری این کشور مانع ورود آنها به خلیج کرچ شدند.
پس از این حوادث، جنگنده‌های سوخو- 25 روسیه نیز به گشت‌زنی در حریم هوایی این منطقه را آغاز کردند.
همچنین اعلام شد که تنگه کرچ تا برقراری امنیت کامل برای عبور و مرور کشتی‌های غیرنظامی بسته می شود.
بدین ترتیب نیروهای مرزبانی روسیه برای متوقف کردن کشتی‌های نظامی اوکراینی متوسل به استفاده از سلاح شدند و هر سه کشتی نیروی دریای اوکراین در آبهای ساحلی روسیه توقیف شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала