حمایت پمپئو از ترور خاشقجی

© Sputnikحمایت پمپئو از ترور خاشقجی
حمایت پمپئو از ترور خاشقجی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه آمریکا می گوید که قتل «جمال خاشقجی» در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول به فشارهای کنگره آمریکا و رسانه‌ها برای کم‌رنگ شدن ائتلاف میان دو کشور افزوده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، پامپئو وزیر امور خارجه امریکا در یادداشتی روز سه‌شنبه در وال‌استریت‌ژورنال به دفاع از عربستان سعودی در بحبوحه جنجال‌ها بر سر رسوایی ترور «جمال خاشقجی»، روزنامه‌نگار منتقد سعودی پرداخت و شراکت ریاض-واشنگتن را حیاتی توصیف کرد.
وزیر امور خارجه آمریکا در یادداشتی روز سه‌شنبه در وال‌استریت‌ژورنال از «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی علی‌رغم جنایت‌های یمن و ترور خاشقجی حمایت کرده است.
پمپئو در این یادداشت اعلام نمود تلاش‌های «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای بازسازی روابط میان آمریکا و عربستان سعودی در محافل سیاسی در واشنگتن از محبوبیت چندانی برخوردار نیست و سیاستمداران هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات از دیرباز خواستار تضعیف ائتلاف آمریکا و عربستان سعودی به دلیل سوابق حقوق بشری این کشور شده‌اند. او نوشت: قتل «جمال خاشقجی» در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول در تاریخ 2 اکتبر (20 مهرماه) به فشارهای کنگره آمریکا و رسانه‌ها برای کم‌رنگ شدن ائتلاف میان دو کشور افزوده است. پامپئو، این تلاش برای تضعیف روابط دو کشور را اشتباهی خطیر توصیف کرده است.
وزیر خارجه آمریکا گفت: "اما، تضعیف پیوندهای آمریکا و عربستان سعودی اشتباهی خطیر برای امنیت ملی آمریکا و متحدان این کشور خواهد بود." پامپئو، عربستان را نیرویی قدرتمند برای ثبات در خاورمیانه توصیف کرده است. 
جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی که از سال 2017 در آمریکا تحلیلگر روزنامه واشنگتن پست بود، روز 2 اکتبر پس از ورود به سرکنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. پس از مدتی ابهام درباره این قضیه ، رسانه های دولتی عربستان سعودی روز 20 اکتبر گزارش دادند، خاشقجی در جریان نزاع با کارکنان سرکنسولگری جان خود از دست داده است. در این رابطه 18 نفر بازداشت شده و اکنون بازجویی از آنها جریان دارد. مقامات عربستان تلاش می ورزند حقیقت را کشف کرده و همه مقصران را تحت تعقیب قضایی قرار داده و مجازات کنند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала