سفارت روسیه از واشنگتن خواست افراد تحت قیمومت خود را آرام کند

© AFP 2023 / Shawn Thewسفارت روسیه در امریکا
سفارت روسیه در امریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اقدامات ناخوشایندی علیه سفارت روسیه در اوکراین انجام شده است.

به گزارش اسپوتنیک، سفارت روسیه در آمریکا از واشنگتن خواست «افراد تحت قیمومت خود را آرام کند» تا مانع از بروز حوادثی مانند حمله به سفارت روسیه در اوکراین شود.

در اعلامیه منتشره در صفحه سفارت در «فیس بوک» آمده است:«همکاران ما در کی یف و کنسولگری های روسیه در اوکراین دائما با رفتار خشونت آمیز از سوی نئونازی های ملی گرا و رادیکال مواجه می شوند که باید به این کار پایان داده شود».

توقیف کشتی های نیروی دریایی اوکراین توسط روسیه - اسپوتنیک ایران
توقیف کشتی های نیروی دریایی اوکراین توسط روسیه

از شب یکشنبه در نزدیکی سفارت روسیه در اوکراین اقدامات اعتراضی جریان دارد. در کی یف بمب های آتش را و دود بسوی ساختمان سفارت روسیه پرتاب شد و در شهرهای لفوف و خارکوف میتنگ هایی با سوزاندن لاستیک و پرتاب بمب های دود بسوی ساختمان کنسولگری های روسیه برگزار شد. در شهر اودسا نیز وضعیت مشابهی مشاهده شد.

این اقدامات پس از قضیه روز یکشنبه در دریای سیاه آغاز شد که کشتی های نیروی دریایی اوکراین مرز آبی روسیه را نقض کردند و به درخواست کشتی های جنگی روسیه توجهی نکردند. کشتی های اوکراینی دست به مانوردهی خطرناکی زدند و توقیف شدند.

دمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه این قضیه را «عملیات تحریک آمیز بسیار خطرناکی نامید که نیاز به بررسی جدی دارد». در رابطه با این قضیه پرونده جزایی در باره عبور غیر قانونی از مرز تشکیل شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала