وزیر راه ایران علت گرانی مسکن را بیان کرد

© Sputnik / POUYA MAMAGHANIوزیر راه ایران علت گرانی مسکن را بیان کرد
وزیر راه ایران علت گرانی مسکن را بیان کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر راه و شهرسازی ایران به بیان علت تاثیر گذار در افزایش نرخ اجاره بهای مسکن پرداخت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خانه ملت، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی ایران به کمبود قیر در ایران اشاره و گفت: میزان قیر تولیدی در کشورمان تناسبی با نیاز پروژه‌‎ها ندارد و تدبیری که در مجلس در قالب بودجه سالیانه گنجانده شده حاکی از این دارد که کارآمدی لازم برای پیشبرد پروژه‌ها را ندارد و باید تدبیری متفاوت در این حوزه اتخاذ شود این تغییر روش در لایحه بودجه سال 98 خود را نشان خواهد داد.

این عضو کابینه دولت دوازدهم با یادآوری اینکه وزارت راه و شهرسازی سهمی 57 درصدی از قیر تولیدی در کشور دارد که این فرمول و روش برای سال‌های آتی باید تغییر کند، افزود: دولت در بودجه 98 با روش و رویکرد جدیدی در خصوص قیر تصمیم‌گیری خواهد کرد که امیدواریم نمایندگان نیز از اینم موضوع حمایت کنند.

وی در ادامه افزود: در این حوزه انجمن‌های صنفی و تشکل‌ها باید صنوف خود را کنترل کنند و افزایش قیمتی که در حوزه مسکن وجود دارد نشان می‌دهد که مدیریت مناسبی در این حوزه وجود ندارد. از سوی دیگر شرایط و مسائل اقتصادی نیز در فرآیند قیمت‌گذاری در حوزه مسکن تأثیرگذار است و اگر جهبه مسائل اقتصادی به حوزه مسکن ورود نکند و مسکن مسیر سالم خود را ادامه دهد مردم کمتر دچار آسیب خواهند شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала