کاخ‌ سفید مانع از ارائه گزارش قتل خاشقجی به مجلس سنا می شود

© AFP 2023 / Yasin Akgulکاخ‌ سفید مانع از ارائه گزارش قتل خاشقجی به مجلس سنا می شود
کاخ‌ سفید مانع از ارائه گزارش قتل خاشقجی به مجلس سنا می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کاخ‌ سفید تلاش می کند تا گزارش سازمان سیا درباره پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی به مجلس سنا ارائه نشود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سی‌بی‌اس، کاخ‌ سفید تلاش می کند تا گزارش سازمان سیا درباره پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی به مجلس سنا ارائه نشود.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه و جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا قرار است تا پشت درب‌های بسته گزارشی درباره روابط با عربستان به سنا ارائه کنند.

به این ترتیب دیگر جینا هاسپل، رییس سیا پیش از تصمیم‌گیری سنا درباره کمک‌های نظامی آمریکا به عربستان، گزارشی به سناتور‌ها ارائه نخواهد کرد و این فرصت تنها در اختیار پمپئو و ماتیس قرار می‌گیرد.

منابع آگاه اعلام کردند که دستور حذف هاسپل از فهرست کسانی که در جلسه فردا حاضر می‌شوند، از سوی کاخ‌سفید صادر شده است.

جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی که از سال 2017 در آمریکا تحلیلگر روزنامه واشنگتن پست بود، روز 2 اکتبر پس از ورود به سرکنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. پس از مدتی ابهام درباره این قضیه ، رسانه های دولتی عربستان سعودی روز 20 اکتبر گزارش دادند، خاشقجی در جریان نزاع با کارکنان سرکنسولگری جان خود از دست داده است. در این رابطه 18 نفر بازداشت شده و اکنون بازجویی از آنها جریان دارد. مقامات عربستان تلاش می ورزند حقیقت را کشف کرده و همه مقصران را تحت تعقیب قضایی قرار داده و مجازات کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала