بررسی راهکارهای همکاری ایران و روسیه جهت شکست تحریم های آمریکا

© Sputnikبررسی راهکارهای همکاری ایران و روسیه جهت شکست تحریم های آمریکا
بررسی راهکارهای همکاری ایران و روسیه جهت شکست تحریم های آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روز سه شنبه ۲۷ نوامبر جلسه مشترک اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی تهران برگزار شد.

در این جلسه که با حضور آقای لوای جاگاریان سفیر فدراسیون روسیه در تهران و هیات تجاری و اقتصادی "نیژنی نوگورود" و اعضای اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه برگزار شد حاضرین بر ضرورت تقویت همکاری های اقتصادی دوجانبه ایران و روسیه جهت شکست تحریم های ظالمانه و یکجانبه ایالات متحده گفگو کردند.

در این جلسه همچنین راه های تبادلات مالی به ارز و انواع کالایی که امکان تبادل آن فیما بین دو کشور وجود دارد میان بازرگانان ایرانی و روس مورد بررسی قرار گرفت.

طرف روسی شرح مفصلی از کالای ایرانی مخصوصا مواد غذایی که روسیه سالانه از کشور های مختلف وارد می کند را ارائه داد و اظهار داشت  گردش مالی تجارت مواد غذایی در روسیه معادل ۲۲۷ ملیارد دلار در سال است که بخش بزرگی از آن وارداتی است در حالی که صادرات مواد غذایی ایران به روسیه معادل فقط ۲۱۴ میلیون دلار در سال می باشد که ناچیز تلقی می گردد و قطعا ایرانی ها می توانند از این پتانسیل بالقوه استفاده کنند تا سطح صادرات خود به روسیه را افزایش دهند.

از سوی دیگر در زمینه توریسم و تبادل توریست فعالیت قابل توجهی میان دو کشور وجود ندارد در حالی که طرفین امکانات توریستی زیادی برای جذب گردشگر از دو کشور دارند وامروزه تعداد توریست های روس که به ایران می آیند در مقایسه با توریست های روس که به دیگر کشورهای منطقه سفر می کنند بسیار ناچیز است.

همچنین طرف روسی از توانمندی های روسی در زمینه صنایع مختلف مخصوصا هوایی و دریایی و حمل و نقل امکان صادرات این صنایع و همچنین فناوری های آن و یا ایجاد پروژه مشترک صحبت کرد.

طرف روسی از طرف ایرانی دعوت به عمل آورد تا از شبه جزیره توریستی کریمه بازدید به عمل آورد و از ظرفیت های بالقوه توریستی این منطقه بکر و همچنین صادرات کالای مورد نیاز به آن استفاده به عمل آورد.

در پایان طرفین تاکید داشتند که گسترش همکاری و تعامل فیما بین طرفین می تواند منجر به شکست تحریم های آمریکا گردد و این تحریم ها می تواند به فرصتی جهت استحکام رابطه دو کشور تبدیل گردد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала