افزایش میزان وام مسکن در ایران

© Photo / Sipoافزایش میزان وام مسکن در ایران
افزایش میزان وام مسکن در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مسئولان بانک مرکزی ایران احتمال افزایش رقم تسهیلات وام مسکن را بررسی می کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، کاهش سهم پوشش‌دهی تسهیلات مسکن قیمت منازل مسکونی، مسئولان بانک مرکزی را بر آن داشته است که این موضوع را بررسی کرده و این احتمال می‌رود که در آینده نزدیک، رقم این تسهیلات افزایش یابد.
یکی از مهم‌ترین تسهیلاتی که بانک‌ها در اختیار مردم قرار می‌دهند، تسهیلات مسکن است و به علت بالا بودن تعداد اقساط به عنوان کمک هزینه‌ای مناسب برای خرید منزل مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ کمک هزینه‌ای که این روزها رقم آن نسبت به قیمت منازل مسکونی پایین است.
این اواخر رکود بازار مسکن به دلیل پایین بودن توان خرید متقاضیان بیشتر شده و بسیاری بر این باورند که باید رقم تسهیلات خرید افزایش یابد، اما بعضی دیگر می‌گویند اگر قرار باشد سقف تسهیلات بالا برود باید به بخش تولید مسکن اختصاص پیدا کند و در آن صورت با افزایش عرضه، بازار متعادل می‌شود.
با توجه به تورم بخش مسکن در ماه‌های اخیر و افزایش قابل توجه قیمت مسکن در این مدت و در عین حال رکودی که به دلیل افزایش قیمت و کاهش قدرت خرید مردم ایجاد شده است، بانک مرکزی باید دیر یا زود سقف تسهیلات مسکن را افزایش دهد تا بتواند رونقی را در بخش مسکن ایجاد کند.
با این حال یکی از وظایف مهم بانک مرکزی این است که این اتفاق در شرایطی رخ دهد که موجب تورم لجام گسیخته بخش مسکن نشود، چراکه در این صورت این افزایش سقف تسهیلات نیز بی‌نتیجه خواهد ماند؛ موضوعی که رئیس‌کل بانک مرکزی نیز بر آن تاکید کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала