مهاجر30 ساله ایرانی که خود را پسری 15 ساله معرفی کرد

© AP Photo / Michael Probstمهاجر30 ساله ایرانی که خود را پسری 15 ساله معرفی کرد
مهاجر30 ساله ایرانی که خود را پسری 15 ساله معرفی کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانش آموز مدرسه ای در شهر ایپسوییچ انگلیس متهم است که شش هفته خود را به جای پسری 15 ساله معرفی کرده است.

اسپوتنیک — در ماه سپتامبر سال جاری دانش آموزان مدرسه شهر ایپسوییچ، با سیاوش پناهنده 15 ساله ایرانی که به همراه برادر کوچکتر خود به انگلیس مهاجرت کرده بود، آشنا شدند.

اخراج سه پناهنده ایرانی از استونی - اسپوتنیک ایران
اخراج سه پناهنده ایرانی از استونی
سیاوش به سختی به زبان انگلیس صحبت میکرد اما خیلی زود خود را به عنوان یک دانش آموز پرتلاش و منزبت نشان داد. او همواره لباس های مرتب به تن میکرد و با احترام نسبت به معلمان و همکلاسی های خود رفتار می کرد. با این حال بدون توجه به عینک، صورت تراشبده و موهایی مرتب، دانش آموزان مدرسه نمی توانستد باور کنند که او خود را به جای شخص دیگری جا زده است.
یکی از همکلاسی های سیاوش به خبرنگاران گفت: از همان روز اول، همه ما به این موضوع که او بسیار بزرگتر از سنش نشان می دهد، فکر کرده بودیم. خیلی ها مطمئن بودند که سن او کمتر از 30 سال نیست. قد او 180 سانتیمتر بود که برای یک پسر 15 ساله خیلی بلند محسوب می شود. موهای او ریخته و ریش داشت. والدین دانش آموزان نیز به این موضوع شک داشتند و در این مورد که واقعا او چند سال سن دارد، گفتگو می کردند. این موضوع باعث نگرانی همه به جزء معلمان مدرسه شده بود.
هنگامی که والدین دانش آموزان از مسئولان مدرسه خواستند که در مورد سن دقیق دانش آموز جدید مدرسه تحقیق کنند که آیا واقعا او 15 سال سن دارد یا خیر، معلمان این نگرانی را بیهوده خواندند و حتی آنها را متهم به نژادپرستی کردند.
والدین دانش آموزان به خبرنگاران گفتند: به نظر می رسید که معلم ها دیوانه شده اند. این موضوع باعث نگرانی بیشتر ما شده بود. ما نمی دانیم که او کار خطرناکی انجام داده یا نه، اما تنها این را می دانیم که با بچه ها نباید در یک کلاس حضور داشته باشد.
در ادامه، این نگرانی ها موجب شد که والدین دانش آموزان در پی کشف حقیقت باشند. آنها تحقیقات خود را در اینباره آغاز کردند که نتایج عجیبی را به همراه داشت.
آنها توانستند صفحه مردی با نام این دانش آموز تازه وارد که بسیار هم به او شبیه را در فیسبوک پیدا کنند.
پس از یافتن صفحه وی آنها متوجه شدند که سیاوش در واقع دانشجوی دانشگاه آبادان بوده و پیش از این در شهر ارفورت آلمان زندگی می کرده. اما والدین دانش آموزان نتوانستند متوجه شوند که آیا این صفحه واقعا متعلق به این دانش آموز تازه وارد است یا خیر. در ادامه این صفحه به طرز عجیبی در فیسبوک ناپدید شد.
پس از این اتفاقات، والدین دانش آموزان تصمیم گرفتند که به طور مستقیم با وزارت کشور بریتانیا و بخش کنترل مهاجرت ارتباط برقرار کنند.
سیاوش بازداشت شد و مقامات انگلیس در حال بررسی این پرونده عجیب هستند.
شایان ذکر است که براسا قوانین مهاجرت انگلیس، افراد زیر سن قانونی که خواهان پناهندگی هستند، اما مدرکی برای سن خود ندارند، به مانند افراد بزرگسال با آنها رفتار می شود، اگر ظاهر و رفتار آنها نشان دهد که سن آنها بیشتر از 18 سال است. اگر مسئولان نتوانند تصمیم قاطعی در این مورد اتخاذ کنند، به نفع فرد خواهان رای صادر می شود، احتمالا همانند موردی که برای سیاوش رخ داده استю

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала