ریابکوف: اتهام به ایران برای داشتن کلاهک هسته ای، بی پایه و اساس است

© Sputnik / Mikhail Voskresensky /  مراجعه به بانک تصاویر ریابکوف: اتهام به ایران برای داشتن کلاهک هسته ای، بی پایه و اساس است
ریابکوف: اتهام به ایران برای داشتن کلاهک هسته ای، بی پایه و اساس است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون وزارت خارجه روسیه خاطر نشان کرد که ایران در حال حاضر قابل اعتماد ترین کشور جهان در آژانس بین المللی انرژی اتمی است.

به گزارش اسپوتنیک ، تلاش ها برای اینکه نشان دهد ایران می خواهد موشک ها را به کلاهک هسته ای مجهز کند ، هیچ پایه و اساسی ندارد. روز دوشنبه معاون وزیر خارجه روسیه سرگی ریابکوف در مصاحبه ی ویژه ای مربوط به موضوع توافق نابودی موشک هایی با برد متوسط و کوتاه در اینباره صحبت کرد.
وی خاطر نشان نمود که ابزارهای اساسی مقاومت در برخی کشور ها در دامنه ی محدودیت هایی قرار می گیرند که در این توافق آمده است. ریابکوف گفت: " در ارتباط با پتانسیل ایران در این مورد وقتی کشوری سعی دارد امکانات مشخصی در زمینه نظامی ایجاد کند ضمن اینکه ابزارهایی برای رسیدن به این برد را دارد. اما من فورا باید بگویم که تلاش ها برای اینکه نشان دهد ایران می خواهد به این تسلیحات با کلاهک های هسته ای مجهز شود هیچ پایه و اساسی ندارد."
وی خاطر نشان کرد که ایران در حال حاضر بیشتر از همه کشورها توسط آژانس بین المللی انرژی هسته ای کنترل شده است. ریابکوف خاطر نشان کرد: " اکنون ما بار دیگر تلاش های را می بینیم که در نیویورک موضوع پرتاب های آزمایشی موشک های ایرانی داغ است. موشک هایی که می توانند به کلاهک هسته ای مجهز شوند. تلاش برای انطباق این موضوع با الزامات قطع نامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد وجود دارد. اما هر فرد می تواند تصور کند که چنین سلاح هسته ای —موشکی باید در صورت وجود مهمات هسته ای ممکن است و نداشتن مهمات هسته ای برای چنین موشک هایی کاملا غیر منطقی است. اینجا برای ناظر بی طرف روشن و واضح است که چنین تلاش مخربی برای متهم کردن ایران به جرمی است که مرتکب نشده است. "

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала