تشویق پناهجویان در آلمان به بازگشت با بنر و پول +عکس

© AFP 2023 / Bulent Kilicتشویق آلمان به بازگشت پناهجویان با بنر و پول +عکس
تشویق آلمان به بازگشت پناهجویان با بنر و پول +عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دولت آلمان مهاجران و پناهجویان را تشویق به ترک آلمان می کند و هزینه بازگشت آنها را نیز می پردازد.

به گزارش اسپوتنیک، پس از افزایش بی سابقه تعداد پناهجویان در آلمان مقامات این کشور درصدد حل این مشکل برآمدند و علاوه بر اخراج برخی پناهجویان و یا رد درخواست (محافظت) پناهندگی تعدادی زیادی از آنها، کارزاری با نام "بازگشت داوطلبانه" به راه انداختند. تا برخی مهاجران و پناهجویان به صورت داوطلبانه آلمان را ترک کنند. در این راستا در معابر شهر بنرهایی به زبان های انگلیسی، عربی، فارسی، فرانسوی و… با شعار "سرزمین تو، آینده تو" نصب شده است.


همینطور وب سایتی نیز با نام "مشاوره بازگشت" برای مشاوره راه اندازی شده است تا متقاضیان بازگشت به وطن را راهنمایی کنند. دولت آلمان هزینه بازگشت این افراد و هزینه مسکن در کشور پناهجویان را به مدت یکسال پذیرفته و پرداخت خواهد کرد، این مبلغ در حدود ٣٠٠٠ یورو است. این موضوع به صورت جدی در آلمان پیگیری می شود.


نظر برخی کاربران این است که شاید پناهجویان و یا مهاجران شرایطی را پیش آورده اند که دولت آلمان این اقدام را پیش گرفته است، اما کاربرانی در پاسخ به آنها توضیح داده اند که از سال ها پیش این اقدام نه تنها در دستور کار آلمان قرار گرفت، بلکه در کشورهای دیگر نیز مطرح و عملی شده است.


برخی کاربران می گویند درست است که ظاهرا اخراج این پناهجویان محترمانه است و در واقع آنها را به بازگشت به کشور خودشان تشویق می کنند اما در بین اینها افرادی هستند که پیاده تا آلمان آمده اند تا آینده ای برای خود رقم بزنند، اگر شرایط مساعدی در کشور خود داشتند مهاجرت را انتخاب نمی کردند. برخی نیز بیشتر حول کودکان پناهجو و پناهنده صحبت می کنند و معتقدند نباید به آینده آنها بی توجه بود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала