وزارت نفت ایران با دو نرخی شدن بنزین موافقت کرد

© Sputnik / Valeriy Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر وزارت نفت ایران با دو نرخی شدن بنزین موافقت کرد
وزارت نفت ایران با دو نرخی شدن بنزین موافقت کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محمد حسینی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ایران اعلام کرد که وزارت نفت با طرح مجلس برای دو نرخی شدن بنزین موافقت کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، محمد حسینی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ایران گفت: افزایش نرخ ارز و به تبع آن افزایش نرخ بنزین و فرآورده های نفتی از یک سو، ارزان بودن نرخ انرژی در کشور، لزوم کاهش و بهینه شدن مصرف سوخت در کشور و جلوگیری از افزایش قاچاق موجب شده است که اقتصادانان بر لزوم افزایش نرخ بنزین تاکید کنند. تجربیاتی در گذشته پیرامون سهمیه بندی بنزین و استفاده از کارت سوخت وجود داشت، اما اقتصاددانان معتقدند استفاده از کارت سوخت و دونرخی شدن بنزین مفسده هایی در پی دارد و بهتر است دولت به دنبال مدیریت واقعی مصرف سوخت باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: متاسفانه زیر ساخت های لازم برای مدیریت واقعی مصرف سوخت در کشور وجود ندارد و دولت ناچار به استفاده از راهکار های گذشته است لذا اعلام شد که افراد نسبت به فعال کردن کارت سوخت هایشان اقدام کنند.

عضو ستاد بودجه سال 98 با بیان اینکه هنوز ساز و کارهای دو نرخی شدن بنزین مشخص نیست، گفت: در لایحه بودجه سال 98 بندی در خصوص الزام بر افزایش قیمت بنزین وجود ندارد.

وی اظهار داشت: در راستای دو نرخی شدن بنزین در بودجه سال 98 طرحی از سوی تعدادی از نمایندگان با مشورت مرکز پژوهش های مجلس و وزارت نفت و رضایت این وزارت خانه تهیه شده است. بر اساس این طرح این بار دولت یارانه سوخت را به جای اینکه به خودرو ها بپردازد به افراد خواهد پرداخت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала