طرح استیضاح ظریف به هیئت‌رئیسه مجلس ایران می‌رود

© Sputnik / Grigoriy Sisoevطرح استیضاح ظریف به هیئت‌رئیسه مجلس ایران می‌رود
طرح استیضاح ظریف به هیئت‌رئیسه مجلس ایران می‌رود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک نماینده مجلس ایران از تقدیم طرح استیضاح وزیر امور خارجه این کشور به هیئت‌رئیسه مجلس خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس ایران از طرح استیضاح محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران خبر داد.
نماینده مردم شاهین‌شهر در این خصوص گفت: امضاهای لازم برای این طرح برای تقدیم به هیئت‌رئیسه مجلس جمع‌آوری شده است و روز سه‌شنبه هفته جاری این طرح تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس می‌شود.

واکنش ظریف به حمله تروریستی در اهواز - اسپوتنیک ایران
ظریف در نامه ای به دادستان ایران در ارتباط با موضوع پولشویی پاسخ داد

وی همچنین علت این استیضاح را اینگونه بیان نمود: وزیر امور خارجه در چند روز گذشته در مصاحبه با یکی از سایت‌های خبری ادعای وجود پولشویی گسترده در کشور کرده بود که نمایندگان برای روشن شدن این موضوع طرح استیضاح آقای ظریف را تدوین کرده‌اند. در طرح استیضاح آقای ظریف ذکر شده تنها وی اسامی افرادی را که مبادرت به پولشویی در کشور می‌کنند به نمایندگان اعلام کند.
ظریف پیشتر در گفت وگو با یکی از خبرگزاری ها، در ارتباط با فضاسازی‌هایی که علیه لوایح FATF در کشور انجام شده است، گفته بود: اعتقاد دارم خیلی از این نگرانی ها صادقانه است؛ یعنی دوستان ما نگرانی صادقانه دارند. اما فکر می‌کنم پشت برخی از این نگرانی ها منافع اقتصادی است. پولشویی یک واقعیت در کشور ماست و خیلی ها از پولشویی منفعت می‌برند. من هیچ دستگاهی را متهم نمی کنم؛ من افرادی که در این قضیه منافع دارند را پشت القای این تصورات می دانم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала