ظریف در نامه ای به دادستان ایران در ارتباط با موضوع پولشویی پاسخ داد

© Sputnik / Grigoriy Sisoev /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش ظریف به حمله تروریستی در اهواز
واکنش ظریف به حمله تروریستی در اهواز - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بهرام قاسمی: ظریف نامه ای 12 صفحه ای به دادستان کل ایران در ارتباط با موضوع پولشویی نوشته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از جام نیوز، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از نامه 12 صفحه‌ای محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه به دادستان کل کشور در ارتباط با موضوع پولشویی خبر داد.

قاسمی افزود: به رغم آنکه نامه دادستان محترم کل کشور خطاب به وزیر محترم امور خارجه پیرامون موضوع پولشویی به تاریخ 23 آبان 97 نگارش شده بود، ولی این نامه 29 آبان در وزارت امور خارجه واصل شد. با این وجود و علیرغم حضور جناب آقای دکتر ظریف در ماموریت خارج از کشور، پاسخ دادستان کل کشور در 12 صفحه بلافاصله پس از بازگشت وزیر امور خارجه از سفر و در مهلت تعیین شده شنبه سوم آذر ماه تهیه و ارسال شد.

ظریف پیشتر در گفت وگو با یکی از خبرگزاری ها، در ارتباط با فضاسازی‌هایی که علیه لوایح FATF در کشور انجام شده است، گفته بود: اعتقاد دارم خیلی از این نگرانی ها صادقانه است؛ یعنی دوستان ما نگرانی صادقانه دارند. اما فکر می‌کنم پشت برخی از این نگرانی ها منافع اقتصادی است. پولشویی یک واقعیت در کشور ماست و خیلی ها از پولشویی منفعت می‌برند. من هیچ دستگاهی را متهم نمی کنم؛ من افرادی که در این قضیه منافع دارند را پشت القای این تصورات می دانم.

این سخنان وزیر امور خارجه ایران موجب انتقاد برخی رسانه ها و چهره های سیاسی شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала