امنیت گردشگری یکسان در ایران و استرالیا

© Photo / Rima Usefi / Esfahan-Iranامنیت گردشگری یکسان در ایران و استرالیا
امنیت گردشگری یکسان در ایران و استرالیا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دو موسسه بین المللی از امنیت گردشگری یکسان در ایران و استرالیا خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه 9 تلویزیون استرالیا، دو مؤسسه بین‌المللی « Control Risks» و « International SOS»، امنیت ایران برای گردشگران را همسطح استرالیا، آمریکا، کانادا، چین و کشورهای اروپایی ارزیابی نموده است.

کلیسای دومو در میلان یکی از جاذبه های گردشگری جهان - اسپوتنیک ایران
جذاب ترین جاذبه های گردشگری جهان

بر طبق گزارش International SOS، شاخص های امنیت در مورد گردشگران مانند میزان پایین خشونت های نژادی، فرقه ای یا سیاسی یا ناآرامی های مدنی غیر معمول در این بررسی مورد توجه قرار گرفته است. در ادامه گزارش این موسسه آمده است: گردشگران هنگام سفر، امنیت دیگر کشورها را از نظر اجتماعی و سیاسی و یا احتمال بروز آشوب ها در نظر می گیرند و امنیت ایران از این نظر مانند استرالیا و آمریکا برآورد شده است. تهدیدات تروریستی نیز از دیگر معیارهای گردشگران برای سفر به یک کشور است که ایران در این شاخص نیز مورد بررسی قرار گرفته است.
همچنین افزوده شده است که علاوه بر امنیت، ارائه خدمات امنیتی و اورژانسی مؤثر و بهره گیری از زیرساخت‌ها مانند حمل ونقل سریع و آسان و امن برای گردشگران نیز از عوامل دیگر انتخاب یک کشور برای سفر محسوب می‌شود.
در ادامه این گزارش آمده است: ایران در منطقه خاورمیانه واقع است اما تنها تعداد کمی از دیگر کشورهای خاورمیانه مانند کویت و قطر در سطح خطرهای امنیتی «پایین» ارزیابی شده اند و این درحالی است که کشورهای دیگر مانند عربستان با امنیت متوسط و برخی دیگر مانند پاکستان، عراق، افغانستان و بسیاری از کشورهای آفریقایی در رده کشورهای کاملاً «خطرناک» برای گردشگران معرفی شده اند.
خطر امنیتی در کشورهایی مانند گرینلند، ایسلند، نروژ و فنلاند ناچیز است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала