عذرخواهی سامسونگ به دلیل مرگ کارگرانش

© AP Photo / Ahn Young-joonعذرخواهی سامسونگ به دلیل مرگ کارگران این شرکت
عذرخواهی سامسونگ به دلیل مرگ کارگران این شرکت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شرکت سامسونگ امروز از کاراگران خود که به سرطان مبتلا شده اند، بطور رسمی عذرخواهی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، شرکت سامسونگ امروز به طور رسمی از کارگرانی که پس از چندین سال فعالیت در زمینه تولید قطعات نیمه هادی برای بزرگترین تولیدکننده چیپ در جهان، به دلیل ابتلا به بیماری سرطان مجبور به ترک شغل خود شدند، عذرخواهی کرد.

سامسونگ باید به خاطر بی احترامی به ایران عذر خواهی کند - اسپوتنیک ایران
سامسونگ باید به خاطر بی احترامی به ایران عذر خواهی کند
"کیم کی نام" از مدیران سامسونگ گفت: ما خالصانه از کارگرانی که از بیماری رنج می‌برند و خانواده‌هایشان عذرخواهی می‌کنیم. ما در کارخانه‌های نیمه هادی و LCD مان در مدیریت درست خطرات مرتبط با سلامت شکست خوردیم.

براساس گزارشات منتشر شده، 320 نفر در ارتباط با این مشاغل پس از استخدام در سامسونگ دچار بیماری شدند و 118 نفر از این تعداد فوت شدند. براساس قراردادی که در اوایل ماه جاری اعلام شد، این کمپانی کره‌ای مبلغ 150 میلیون وون کره (معادل 133000 دلار) به هر کدام از این اشخاص غرامت داده است. بیماری این افراد شامل 16 نوع از سرطان می‌شود که بعضی از آنها بسیار نادرند، البته مواردی هم به سقط جنین و بیماری‌های مادرزادی کودکان تازه متولد شده توسط این کارگران منجر شده است.

بیمار شدن کارگران سامسونگ در سال 2007 افشا شد. این کمپانی در سال 2014 مسئولیت را پذیرفت و در سال 2015 بنیادی برای کمک به کارگران بیمار شده تاسیس کرد. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала