موفقیت جدید دولت سوریه

© Sputnik / Dmitriy Vinogradov /  مراجعه به بانک تصاویر موفقیت جدید دولت سوریه
موفقیت جدید دولت سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در نظر است کار ساخت آبگیر جدید در نزدیکی شهر راس البسیط استان لاذقیه سوریه که طبق طرح روسیه احداث می شود،تا سال 2020 به پایان برسد.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را حسن نبیل، مدیر اداره منابع آب منطقه به خبرنگاران اعلام کرده و خاطرنشان ساخت این آبگیر برای 40 روستا با جمعیت در مجموع 40 هزا نفر آب تامین خواهد کرد.

حسن نبیل افزود آبگیر در چارچوب یک برنامه دولتی احداث می شود که ساخت 19 منبع آب رسانی در سوریه را در نظر می گیرد.
طرح احداث آبگیر با ظرفیت 2 میلیون مترمکعب آب توسط کارشناسان روس تدوین شده و هنگام ساخت آن از جمله از مصالح ساختمانی تولید روسیه استفاده می شود.
مهندس محمود محسن، یکی از کارشناسان سوری گفت:" ما همه کارهای دشوار را به پایان رسانده، رودخانه را برای ایجاد آبگیر به پایان رسانده و حالا خود سد با ارتفاع 54 متر را داریم می سازیم".
اخیرا نیروهای دولتی سوریه به موفقیت های زیادی در مبارزه با نیروهای مخالف دست یافته اند که بزرگترین آنها گروه تروریستی داعش بوده است. درگیری مسلحانه در این کشور از ماه مارس 2011 تا به حال ادامه دارد. طبق آمار سازمان ملل طی این مدت صدها هزار نفر کشته شده اند. مذاکرات برای حل و فصل این درگیری در آستانه و ژنو صورت می گیرد. آمریکا از سال 2014 در حال اجرای عملیات علیه گروه تروریستی موسوم به حکومت اسلامی (داعش) در خاک سوریه بدون موافقت مقامات این کشور است. روسیه نیز از سپتامبر 2015 در حال اجرای عملیات علیه داعش در سوریه اما با موافقت دمشق است.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала