علت سانحه موشک سایوز روسيه افشا شد + ويدئو

© Sputnik / Grigoriy Sisoev /  مراجعه به بانک تصاویر علت سانحه موشک سایوز روسيه افشا شد + ويدئو
علت سانحه موشک سایوز روسيه افشا شد + ويدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسکاسموس با انتشار ویدئویی علت سانحه پیش آمده برای موشک "سایوز-اف گ" را توضیح داد.

به گزارش اسپوتنیک، روسکاسموس، سازمان فضایی فدرال روسیه، ویدیویی از مونتاژ مراحل اول و دوم موشک "سایوز-اف گ" را پیش از پرتاب سفینه سرنشین دار "سایوز-ام اس 11" در حساب توییتری این سازمان منتشر نمود.
دقیقا مشکل از این قسمت بود که منجر به حادثه 11 اکتبر برای این موشک شده بود. در این حادثه خدمه سایوز-ام اس 11 ، بدون هیچ صدمه‌ای و 20 دقیقه پس از شروع پرواز به زمین بازگشتند.
گفتنی است در بایکانور، کار بر روی مونتاژ" بسته "(بلوک های مرحله اول و دوم) موشک حامل "سایوز-اف گ" که برای قرار دادن در مدار سایوز-ام اس 11 طراحی شده بود، انجام شده است.
پیش از پرتاب 11ام اکتبر این موشک و در هنگام مونتاژ، میله سنسور یکی از بخش‌های جانبی کج شده و به همین علت این سنسور درست کار نکرده و در نتیجه آن نازل جدا کننده بلوک باز نشده بود. بلوک جانبی مرحله اول مسافت لازم را طی نکرده و به باک سوخت مرحله دوم موشک برخورد کرده و این باک کنده می‌شود.

در ویدئویی که توسط روسکاسموس در روز جمعه منتشر شده است نشان داده می‌شود که چگونه کارکنان تمامی چهار بلوک جانبی را به بلوک مرکزی متصل می کنند. همچنین می‌توان در این ویدئو دید که چندین نفر بر این پروسه نظارت می کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала