نماینده آمریکا: هدف ما تغییر رهبری سوریه نیست

© AFP 2023 / Ali Al-Saadiنماینده آمریکا: هدف ما تغییر رهبری سوریه نیست
نماینده آمریکا: هدف ما تغییر رهبری سوریه نیست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جیمز جفری، نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا اعلام کرد هدف واشنگتن تغییر رهبری سوریه نیست و ایالات متحده از روند سیاسی در این کشور حمایت می کند.

به گزارش اسپوتنیک، جیمز جفری در مصاحبه با رسانه های روسیه ضمن اشاره به اینکه بشار اسد، رئیس جمهور سوریه "جنایتکار جنگی بیرحمی است" و آمریکا هیچگاه دارای روابط خوبی با وی نخواهد بود، گفت:" با این وجود ما به روند سیاسی پایبند هستیم که همراه با ملت سوریه و خود ملت سوریه دنبال خواهد شد".دیپلمات آمریکایی افزود خود ملت سوریه باید تصمیم بگیرد که چه کسانی باید رهبر این کشور باشد و چه دولتی را می خواهد.
جیمز جفری گفت:"هدف ما به هیچ وجه تغییر رژیم نیست. هدف تغییر رفتار این رژیم مقدم بر همه نسبت به شهروندان خود و سپس نسبت به همسایگان و جامعه بین المللی است".
به گفته نماینده امریکا چیزهای زیادی در سوریه و در دولت سوریه وجود دارد که آمریکا آنها را قبول ندارد و باید برای حصول صلح واقعی در این کشور و حل و فصل اختلاف نظر های این کشور با جامعه بین المللی تغییر کنند "اما این فقط در رابطه با اسد نیست".

آمریکا: فشار بر روسیه و ایران به دلیل حمایت از اسد بیشتر می شود - اسپوتنیک ایران
آمریکا: فشار بر روسیه و ایران به دلیل حمایت از اسد بیشتر می شود

روسیه نیز بارها اعلام کرده که فقط خود ملت سوریه باید سرنوشت بشار اسد، رئیس جمهور فعلی را تعیین کند.
اخیرا نیروهای دولتی سوریه به موفقیت های زیادی در مبارزه با نیروهای مخالف دست یافته اند که بزرگترین آنها گروه تروریستی داعش بوده است. درگیری مسلحانه در این کشور از ماه مارس 2011 تا به حال ادامه دارد. طبق آمار سازمان ملل طی این مدت صدها هزار نفر کشته شده اند. مذاکرات برای حل و فصل این درگیری در آستانه و ژنو صورت می گیرد. آمریکا از سال 2014 در حال اجرای عملیات علیه گروه تروریستی موسوم به حکومت اسلامی (داعش) در خاک سوریه بدون موافقت مقامات این کشور است. روسیه نیز از سپتامبر 2015 در حال اجرای عملیات علیه داعش در سوریه اما با موافقت دمشق است.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала