انتقاد دیپلمات ایرانی از عهد شکنی آمریکا

© Sputnik / Alexey Filippov /  مراجعه به بانک تصاویر انتقاد دیپلمات ایرانی از عهد شکنی آمریکا
انتقاد دیپلمات ایرانی از عهد شکنی آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد رویکرد دولت آمریکا علیه قراردادها و معاهدات بین‌المللی تهدید جدی علیه صلح و امنیت بین‌المللی است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، غلامحسین دهقانی معاون حقوقی بین المللی وزارت امور خارجه ایران که برای شرکت در کنفرانس کشورهای عضو کنوانسیون سلاحهای شیمیایی در لاهه به‌سر می‌برد، با هوگو سیبلس دبیرکل دیوان دائمی داوری (PCA) در مقر این دیوان واقع در کاخ صلح لاهه دیدار و گفتگو کرد.
دهقانی در این دیدار بر رویکرد جمهوری اسلامی ایران در حل‌وفصل مسالمت‌آمیز اختلافات تأکید کرده و با انتقاد از رویکرد خصمانه و خلاف حقوق بین الملل هیئت حاکمه کنونی آمریکا علیه ایران از جمله در خروج از برجام و نقض قرار صادره از سوی دیوان بین المللی دادگستری، این نگرش را تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت بین المللی قلمداد کرد.
طرفین در این دیدار در خصوص موافقتنامه همکاری امضاشده فی‌مابین و موضوع موافقتنامه میزبان گفتگو کردند و مقرر شد موارد مطرح‌شده از سوی طرفین مورد پیگیری قرار گیرد.

دیوان لاهه - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
دادگاه لاهه، میدانی برای اثبات حقانیت ایران و کارت زرد دیگری برای آمریکا

یادآور می شود روابط امریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ تیره تر شده است. رئیس جمهور امریکا ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کنند. رهبران ایران در پاسخ قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی خود ادامه دهند.
هشتم ماه مه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که از برجام خارج می شود و نه فقط تحریم های قبلی را باز می گرداند بلکه تحریم های جدید علیه تهران را نیز اعمال خواهد کرد.
موج دوم تحریم های آمریکا که صادرات نفت را نیز شامل می شود از پنجم نوامبر اجرایی شد. برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران هشدار داد، کسانی که بخواهند مکانیزم محدودیت های علیه ایران را دور بزنند ، بلافاصله تحریم خواهند شد. واشنگتن قصد دارد اقداماتی را علیه کشورهایی که با ایران همکاری می کنند صورت دهد و کشورهایی را که به خرید نفت از ایران ادامه می‌دهند مجازات کند. گفتنی است ششم اوت 2018 اولین موج تحریم های آمریکا علیه ایران که پس از توافقنامه هسته ای برجام در سال 2015 متوقف شده بود، دوباره به اجرا گذاشته شد. تحریم های آمریکا شامل محدودیت مرتبط با تجارت ایران در زمینه طلا و فلزات گرانبها و تحریم های هواپیمایی و خودرویی هستند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала