آواز خواندن در اتاق عمل و حین جراحی + ویدئو

© Sputnik / Varvara Gert'eآواز خواندن در اتاق عمل و حین جراحی + ویدئو
آواز خواندن در اتاق عمل و حین جراحی + ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هم خوانی تیم جراحی با دختر نوجوان در اتاق عمل و حین برداشتن تومور مغزی.

به گزارش اسپوتنیک، جراحان مغز بیمارستان کودکان در "سیاتل آمریکا" جراحی "کرانیوتومی بیدار" یک دختر نوجوان بنام "کی را لاکنتی" را با موفقیت انجام دادند.


این دختر ١٩ ساله خواننده تئاتر موزیکال است که به دلیل ابتلا به تومور مغزی از مدتی قبل توانایی خواندن روی نت را از دست داده بود. و از آنجایی که این جراحی می بایست در حالت بیداری و هوشیاری بیمار انجام میشد و بیمار در حین برداشتن تومور قدرت تکلم داشته باشد تا از آسیب به شنوایی و سایر آسیب های ناشی از بی هوشی مغز جلوگیری میشد؛ جراح پس از بهوش آوردن از او خواست تا بر اساس نت هایی که می شنود آواز بخواند؛ کادر اتاق عمل نیز با او همراهی کردند و در حین خواندن کی را، تومور را بدون آسیب رساندن به عصب شنوایی خارج کردند. کی را، ٤٨ ساعت پس از جراحی به راحتی و با هوشیاری کامل توانست نت ها را تشخیص دهد و بخواند.
انتشار فیلم بخش هایی از این جراحی تحسین برانگیز در شبکه های مجازی کاربران بسیاری را به وجد آورد. کاربران کار این تیم پزشکی را در خور تقدیر می دانند و معتقدند این چنین انسان ها به معنای واقعی انسانیت پی برده اند و برای کمک به همنوعان خود در تلاش هستند. برخی کاربران ایرانی این مورد را با صحبت های وزیر بهداشت مقایسه کردند و نسبت به کم کاری های مسئولین و احساس تفاوت ایران و سایر کشورها اظهار تاسف کردند. کاربری نیز با عنوان اینکه آمریکا کشور عجیبی است و در حالی که برای نجات یک انسان هزینه ی بسیاری می کند، در مقابل نیز میلیون ها دلار برای ساخت تجهیزات نظامی و کشتار انسانها هزینه می کند، نظر خود را بیان کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала