ورود شهروندان عربستان سعودی به فرانسه ممنوع شد

© AFP 2023 / Joel Sagetفرانسه
فرانسه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نام 18 شهروند عربستان که در قتل خاشقجی دست داشتند وارد لیست تحریمی فرانسه شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویتر، فرانسه روز پنج شنبه 22 ماه نوامبر اعلام کرد که تحریم ها شامل ممنوعیت سفر 18 شهروند سعودی مرتبط با قتل روزنامه نگار منتقد عربستان سعودی جمال خاشقجی به فرانسه شده است. این افراد نمی توانند ویزای شنگن را دریافت کنند. فرانسه هشدار داده است که بعد از نتایج تحقیقات و بازرسی ها تعداد شهروندان سعودی در لیست تحریمی فرانسه می تواند بیشتر شود.

تاکید فرانسه برای مقابله با تحریم های آمریکا علیه ایران - اسپوتنیک ایران
تاکید فرانسه برای مقابله با تحریم های آمریکا علیه ایران

وزارت خارجه در بیانیه ای اعلام کرد: «قتل آقای خاشقجی یک جنایت بزرگ است که علیه آزادی مطبوعات و حقوق اساسی بشر انجام شده است و جنایتکاران باید محاکمه شوند».

فرانسه از مسئولین سعودی انتظار دارد که بازرسی ها در باره قتل خبرنگار منتقد سعودی دقیق، شفاف و همه جانبه باشند.

یادآوری می کنیم، که جمال خاشقجی خبرنگار منتقد عربستان سعودی، برای روزنامه واشنگتن پست ایالات متحده کار می کرد و از سال 2017 به بعد در این کشور زندگی می کرد. او در 2 اکتبر پس از ورود به ساختمان کنسولگری عربستان سعودی در استانبول در ترکیه ناپدید شد. رسانه های دولتی عربستان سعودی پیام دادستان کل کشور را منتشر کردند که با توجه به اطلاعات اولیه، خاشقجی در درگیری با کارکنان کنسولگری این کشور در استانبول جان باخته است. دادستانی استانبول کشتن خاشقجی را عمدی خواند.

بر اساس بیانیه دادستان کل عربستان سعودی، به ظن کشتن خاشقجی 21 نفر بازداشت شده اند. برای پنج تن از این مظنونان حکم اعدام از طرف دادستان سعودی صادر شده و بقیه مظنونان منتظر مجازات طبق قوانین شرعی هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала