ترکیه و اتحادیه اروپا: خواستار حفظ منافع اقتصادی ایران هستیم

© Sputnik / Alex MacNaughtonترکیه و اتحادیه اروپا: خواستار حفظ منافع اقتصادی ایران هستیم
ترکیه و اتحادیه اروپا: خواستار حفظ منافع اقتصادی ایران هستیم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در اجلاس برگزار شده در آنکارا، ترکیه و اتحادیه اروپا خواستار حفظ منافع اقتصادی ایران و حفظ برجام شدند.

به گزارش اسپوتنیک، پس از نشست سران ترکیه و اتحادیه اروپا در آنکارا، طرفین به حفظ و احترام به منافع اقتصادی ایران تاکید کردند. در بیانیه مشترکی که روز پنج شنبه در وبسایت سرویس خاورمیانه اتحادیه اروپا پس از نشست در ترکیه و اتحادیه اروپا در آنکارا بر حفظ برجام تاکید شده است. 
فرانسه - اسپوتنیک ایران
خروج آمریکا از برجام و استقلال مالی اروپا
این دیدار با حضور معاون وزیر خارجه ترکیه، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و امنیت فدریکا موگرینی برگزار گردید. در این بیانیه امده است: "ما در مورد اهمیت حفظ برنامه و تامین منافع اقتصادی ایران پس از تحریم ها تاکید می کنیم". 
پیش از این در خبرها آمده بود که در دیداری که در تهران بین محترم اینچه، قائم مقام وزارت کشور ترکیه و حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور ایران برگزار شد دو طرف بر افزایش همکاری های امنیتی و مرزی و ارتقاء همکاری ها برای مقابله با تروریسم تاکید کردند.

تحریم های تکمیلی آمریکا که صادرات نفت را نیز شامل می شود از پنجم نوامبر اجرایی شد. مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا اطلاع داد که واشنگتن کشورهای چین، هند، ایتالیا، یونان، ژاپن، کره جنوبی، تایوان و ترکیه را به طور موقت از این تحریم ها معاف می کند. برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران هشدار داد، کسانی که بخواهند مکانیزم محدودیت های علیه ایران را دور بزنند ، بلافاصله تحریم خواهند شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала