ایران: کانال ویژه مبادلات مالی با اروپا به زودی تاسیس می شود

© AFP 2023 / Atta Kenareایران: کانال ویژه مبادلات مالی با اروپا به زودی تاسیس می شود
ایران: کانال ویژه مبادلات مالی با اروپا به زودی تاسیس می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عباس عراقچی از مراحل نهایی ثبت و راه اندازی کانال ویژه مبادلات مالی سریع میان ایران و سه کشور اروپایی خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، معاون وزیر امور خارجه ایران عباس عراقچی و نیکولا دو ریویه، مدیر سیاسی وزارت امور خارجه فرانسه دیدار کرده و «آخرین وضعیت برجام و مراحل نهایی ثبت و راه اندازی کانال ویژه مبادلات مالی» رامورد بررسی قرار داده‌اند.

عراقچی: ایران حتی آماده جنگ با اسرائیل است - اسپوتنیک ایران
عراقچی: ایران حتی آماده جنگ با اسرائیل است

طبق این گزارش "دو طرف در این دیدار همچنین درباره تعهدات فرانسه و سایر اعضای اروپایی برجام برای عادی سازی روابط اقتصادی با ایران، مقابله با اثرات منفی تحریم های غیرقانونی آمریکا، راه کارهای گسترش مناسبات دوجانبه و برخی مسائل امنیتی، منطقه‌ای و بین‌المللی به رایزنی و تبادل نظر پرداخته و مواضع خویش را تشریح کردند". در این دیدار"طرف فرانسوی گزارشی از مراحل نهایی ثبت و راه اندازی کانال ویژه مبادلات مالی و برخی دشواری های پیش بینی نشده در این مسیر و تدابیر سه کشور اروپایی برای رفع این دشواری ها و استقرار و آغاز بکار هرچه سریعتر این کانال به هیات ایرانی ارائه کرد." به گفته عباس عراقچی، ابتکارات جدیدی در خصوص سازوکار ویژه مالی اتحادیه اروپا (اس پی وی) در حال طراحی است.

عباس عراقچی در توییتر خود در خصوص همکاری ایران و اروپا نوشت:"دیروز و امروز با مدیران سیاسی و مذاکره کنندگان هسته ای انگلستان و فرانسه دیدارهای خوبی در تهران داشتم. اراده سیاسی اتحادیه اروپا و سه کشور اروپایی برای حفظ برجام همچنان جدی است. ابتکارات جدیدی در خصوص اس پی وی در حال طراحی است و مذاکرات کارشناسی ما با آنها ادامه دارد."

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала