برج پیزا صاف می شود

© Sputnik / Alexander Vilf /  مراجعه به بانک تصاویر برج پیزا صاف می شود
برج پیزا صاف می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
برج کج و معروف پیزا در ایتالیا صاف تر می شود.

به گزارش اسپوتنیک، گروهی از کارشناسان که برج کج پیزا در ایتالیا را تحت نظر دارند اعلام کردن که این برج طی20 سال اخیر به اندازه 4 سانتیمتر صاف تر شده است.
در سال 1990 این برج پس از 800 سال برای بازدید گردشگران به دلیل خطرات احتمالی آن، ممنوع اعلام شد. از سال 1993 تا 2001 کارشناسان تلاش کردند تا برج پیزا را تثبیت کنند و تلاش های آنها منجر به کاهش زاویه شیب تا به 45 سانتیمتر متر شد. این اقدام هزینه ای در حدود 225 میلیون یورو را دربر گرفت.
در سال 1173 مهندسی به نام "بونانو پیزانو" اولین سنگ مرمر برج را بنا نهاد. از آنجا که در زیرزمین این منطقه آب فراوانی وجود داشت "بونانو" قادر بود که پی سازه را فقط تا 10 فوت پایین تر از سطح زمین حفر کند. به محض این که اولین طبقه برج به پایان رسید و تا ارتفاع 12 متر بالا رفت؛ کج شدن و پایین رفتن آن شروع شد. سال ها بعد این برج زیر نظر معماران و مهندسان دوران های مختلف ساخته شد و معماران در تلاش بودند با تغییر ارتفاع بخش شمالی و جنوبی سازه، کج بودن آن را برطرف کنند.
برج پیزا بخشی از مجموعه کلیسای اصلی شهر پیزا است. ارتفاع این برج 55.86 متر ارتفاع آن 14500 است. ساخت برج هفت طبقه در سال 1173 آغاز شد و تقریبا 200 سال طول به طول انجامید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала