دانمارک، سفیرش را به تهران باز می گرداند

© Flickr / solveig østerø schrøderدانمارک، سفیرش را به تهران باز می گرداند
دانمارک، سفیرش را به تهران باز می گرداند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پس از سه هفته از کشته شدن یک معترض به سیاست های ایران در خاک دانمارک، دانمارک، سفیرش را به تهران باز می گرداند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فرانسه ،سه هفته پس از آنکه دانمارک ایران را به تلاش برای قتل یک ناراضی ایرانی در خاک خود متهم کرد، دولت دانمارک سه شنبه گفت سفیر خود را به تهران بر می‌گرداند.

آزادی سه مهاجر ایرانی متهم به حمایت از تروریسم در دانمارک - اسپوتنیک ایران
آزادی سه ایرانی متهم به حمایت از تروریسم در دانمارک

آن مولر سخنگوی وزارت خارجه دانمارک گفت: "سفیر ما روز پنجشنبه به ایران بازخواهد گشت."
دنی انان، سفیر دانمارک، پس از طرح آن اتهام از تهران فراخوانده شده بود. ایران ادعاهای دانمارک را رد کرده است و گفته است که "دشمنانش" برای تخریب روابط ایران با اروپا توطئه کرده اند.
بیشتر سرویس اطلاعاتی دانمارک خبر از طرح ترور یک فعال عرب ایرانی در دانمارک توسط دولت ایران داد. بورچ اندرسون، رئیس سرویس اطلاعاتی دانمارک گفته بود " با طرح سرویس اطلاعاتی ایران برای انجام حمله در خاک دانمارک روبرو هستیم. این اقدام به هیچ وجه قابل قبول نیست".
یک فعال عرب ایرانی ساکن دانمارک، هدف مورد نظر برای این ترور بوده است، ایران این فرد را به دلیل اتهام به مداخله در حادثه تروریستی سپتامبر در اهواز، زیر نظر داشته است.
رئیس سرویس اطلاعاتی دانمارک در ادامه افزود که این شخص عربی — ایرانی، رهبر شاخه دانمارک جنبش مبارزه عربی برای آزادی اهواز بوده است. هم اکنون سه نفر تحت حفاظت و حمایت پلیس دانمارک هستند. به گفته سرویس اطلاعاتی دانمارک ۹ روز پیش یک شهروند نروژی ایرانی‌تبار در ارتباط با این پرونده بازداشت شده است. این فرد هر گونه ارتباط با این گروه را رد کرده است. فرد مظنون در تاریخ 21 اکتبر در سوئد بوده است و سپس به دانمارک آمده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала