تصمیم ضد فلسطینی جدید عربستان

© Sputnik / Alexander Yurievتصمیم ضد فلسطینی جدید عربستان
تصمیم ضد فلسطینی جدید عربستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
برخی رسانه‌های عربی گزارش دادند که دولت پادشاهی سعودی از دادن ویزا برای فلسطینی‌های پناهجو در اردن و لبنان و نیز فلسطینی‌های مناطق ۴۸ تحت اشغال اسرائیل از جمله اورشلیم شرقی خودداری کرده است.

به گزارش اسپوتنیک،خاطرنشان می شود که شرط عربستان برای دادن روادید به فلسطینی‌ها، داشتن گذرنامه از دولت خودگران فلسطین، یا گذرنامه رسمی از دیگر کشورهای جهان است.
برخی از گروه‌های فلسطینی، به شدت از این تصمیم عربستان سعودی انتقاد کردند و گفته‌اند که این تصمیم، فلسطینی‌های ساکن اورشلیم شرقی را مجبور خواهد کرد، گذرنامه اسرائیلی را بپذیرند.
مقامات سعودی، پیشتر با ارسال نامه‌ای به وزارت اوقاف اردن گفته که هیچ فلسطینی را که کد ملی اردنی نداشته باشد، را نخواهد پذیرفت.

هنوز هیچ واکنشی از سوی دولت سعودی درباره این گزارش‌ها منتشر نشده اما مخالفان می‌گویند که «در پی این تصمیم ریاض، بیش از دو و نیم میلیون فلسطینی، از ادای فریضه حج و عمره محروم می‌شوند.»

بر اساس خبرگزاری اردنی «عمون»، کشور اردن، از سال ۱۹۷۸، سفر فلسطینی‌های پناهجو در این کشور و ساکنان غزه به عربستان سعودی جهت ادای حج و عمره را آسان می‌کرد.
سایت ۲۱ نزدیک به قطر گفته که تصمیم عربستان سعودی به شکل شفاهی از سوی کنسولگری این کشور در اردن، به نمایندگان شرکت‌های حج و عمره ابلاغ شده است.
در همین حال، یحیی موسی یکی از رهبران گروه حماس در غزه نیز در واکنش به این گزارش‌ها گفته است که چنین اقداماتی از سوی ریاض، به جایگاه سعودی و نظام پادشاهی در این کشور ضربه می‌زند.
این در حالیست که ریاض، هنوز هیچ واکنش رسمی نسبت به این گزارش‌ها از خود نشان نداده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала