کلید خوردن پروژه های ریلی و راه آهن میان ایران و روسیه

© Fotolia / Herreneckکلید خوردن پروژه های ریلی و راه آهن میان ایران و روسیه
کلید خوردن پروژه های ریلی و راه آهن میان ایران و روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تولید مشترک واگن های مسافری-باری، لوکوموتیو میان روسیه و ایران در دستور کار قرار گرفته است.

وزیر راه و شهر سازی ایران جناب اقای اسلامی در مصاحبه با اسپوتنیک پس از دیدار با همتایان روسی خود خبر از کلید خوردن پروژه های ریلی و حمل و نقل جدید میان ایران و روسیه داد.

کریدور شمال-جنوب یک کریدور کاغذی یا عملی؟ - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
کریدور شمال-جنوب یک کریدور کاغذی یا عملی؟

جناب آقای محمد اسلامی در این خصوص به اسپوتنیک گفت: "پروژه دیگر که ایران با روسیه در آن با یکدیگر همکاری دارند: پروژه برقی کردن راه آهن سرخس به بندر عباس است و دو خطه کردن سرخس به بافق است، از بافق به بندر عباس این پروژه دو خطه است و برنامه ان در دستور کار قراردارد. مذاکرات مقدماتی برای برقی کردن با طرف روس انجام شده است و من خوشبین هستم که با توجه به تجربه مثبتی که در قرارداد اینچه برون گرمسار داشته ایم، این پروژه نیز کلید بخورد. مسئله دوم بحث توسعه ناوگان ریلی است که آن هم بحث مهمی است که در دستور کار قرار گرفته است. واگن هایی که توسط شرکت های ایرانی خریداری شده است و واگن هایی که مسافری و باری که در دستور کار است که مذاکرات اولیه ان صورت گرفته ا و می رود تا به قرار داد تبدیل شود. تولید مشترک واگن های مسافری-باری، لوکوموتیو در دست مذاکره است و ما امیدواریم که این موارد به سرعت انجام شود تا ما هم در بحث زیر بنایی و روبنایی و در بحث های تکمیلی برای بهره برداری شامل سامانه های حمل و نقل بتوانیم به نتایج مثبتی دست یابیم".

گفتنی است، وزیر راه و شهرسازی ایران به دعوت همتای روسی خود وزیر حمل و نقل روسیه به همراه هیئتی به مسکو سفر نموده اند تا به گفتگو در زمینه انجام پروژه های ریلی و ترابری میان دو کشور و راه های توسعه کوریدور شمال جنوب بپردازند. 

متن کامل مصاحبه اسپوتنیک با وزیر محترم به زودی منتشر می شود. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала