ظریف: تحریم‌ باعث نمی شود کسی به میز مذاکره برگردد

© Sputnik / Sergey Guneyev /  مراجعه به بانک تصاویر ظریف: تحریم‌ باعث نمی شود کسی به میز مذاکره برگردد
ظریف: تحریم‌ باعث نمی شود کسی به میز مذاکره برگردد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد تحریم‌ها هرگز سیاست را تغییر نمی‌دهد،

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد تحریم‌ها هرگز سیاست را تغییر نمی‌دهد و ایران نه تنها از تحریم‌های آمریکا عبور می‌کند، بلکه پیشرفت هم خواهد کرد.

ظریف پس از دیدار با جرمی هانت همتای انگلیسی‌اش در تهران در گفت‌وگو با روزنامه گاردین تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران نه تنها از تحریم‌ها اعمال شده از سوی آمریکا عبور خواهد کرد، بلکه پیشرفت هم خواهد کرد.

وی گفت: ما به فشار و مقاومت در برابر فشار عادت کرده‌ایم. تحریم‌ها همواره آسیب‌زا هستند و به مردم عادی آسیب می‌رسانند، اما به ندرت سیاست را تغییر می‌دهند و این مشکلی است که تحریم‌های آمریکا همیشه با آن مواجه بوده است.: این تحریم‌ها کسی را به میز مذاکره بر نمی‌گرداند. در حقیقت، این تحریم‌ها عزم آنها را برای مقاومت، مصمم‌تر می‌کند. به‌طور قطع از این تحریم‌ها عبور خواهیم کرد. ما نه تنها عبور خواهیم کرد، بلکه پیشرفت هم خواهیم داشت. ما تلاش کرده‌ایم تا تاثیرات این تحریم‌ها را بر مردم به حداقل برسانیم، اما مردم عادی و اقتصاد تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.

ظریف در ادامه مصاحبه خود با گاردین گفت که هرچند اقدامات آمریکا به شدت صادرات را کاهش داده است اما اطمینان دارد که صنعت نفت ایران بازارهای خود را پیدا خواهد کرد. همواره برای نفت بازارهایی وجود دارد و این به شرایط و قیمت آن بستگی دارد. من معتقدم که ایران همیشه نفت خواهد فروخت. آمریکا تحریم‌های مالی علیه ایران اعمال کرده است. وقتی می‌خواهید پول جا به جا کنید، بانک از شما سوال نمی‌کند که آیا این پول برای غذا یا سایر اقلام پرداخت می شود، به همین دلیل است که تحریم ها همواره غذا و دارو را هم هدف قرار می‌دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала