نتانیاهو برای مقابله با ایران آماده می شود

© AFP 2023 / Abir Sultan بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نتانیاهو در نقش وزیر دفاع، مقدمات مقابله با ایران را مهیا می سازد.

به گزارش اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل بخش مهمی از سخنرانی خود در کنفرانس مطبوعاتی در داخل کشور را به «مبارزه برای امنیت» و ضرورت انجام اقدامات مسئولانه اختصاص داده بود.

وضعیت استراتژیکی در جنوب اسرائیل مسأله ساز است. اما تصمیم نتانیاهو در رابطه با خودداری از آغاز عملیات همه جانبه نظامی علیه حماس در مرحله کنونی هیچ ربطی به ملایم شدن موضع اسرائیل ندارد.

نتانیاهو بخوبی توازن قوا در منطقه را درک می کند. از اینرو بخش اعظم  توان استراتژیکی را در سمت شمال متمرکز می سازد. خطر عمده از ایران ناشی می شود. تلاش های دیپلماتیکی آمریکا و روسیه نیز به همین سمت متوجه شده است.

در واشنگتن و مسکو درک می کنند که تشدید اوضاع در شمال هیچ فایده ای ببار نخواهد آورد و بر عکس ثبات کل منطقه را تهدید خواهد کرد. بدشواری می توان تصور کرد که ایران اگر دوباره تحت فشار تحریمی آمریکا قرار بگیرد چگونه عمل خواهد کرد. هزاران موشک بسوی اسرائیل نشانه رفته اند. معلوم نیست ایرانی ها در چنین شرایطی چطور و در چه زمانی دست به عمل خواهند زد.

نتانیاهو همانا این «مبارزه برای امنیت» را مد نظر داشت. در وضعیت کنونی اقدام سیاسی آویگدار لیبرمان وزیر دفاع اسرائیل که استعفا داد، گامی غیرمسئولانه اعلام شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала