سوئیفت منطقه ای برای مقابله با تحریم ها

© AFP 2023سوئیفت
سوئیفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
افزایش توان نظام بانکی ایران برای مقابله باتحریم ها ضروری است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ایران گفت:«یکی از موضوعات داخلی نظام بانکی بحث ناترازی‌های موجود است که نیازمند هماهنگی مجلس و دولت در این بخش می‌باشد».

با توجه به شرایط اقتصادی کشور، ضرورت افزایش توان نظام بانکی به‌جهت فعالیت‌ها درون کشور و هم مواجهه با تحریم‌ها اجتناب‌ناپذیر است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ایران افزود:«در مجلس کمیته ضدتحریم تشکیل شده و مرکز پژوهش‌ها نیز کار خود را در این زمینه آغاز کرده است.

خارج شدن چهار بانک ایرانی از فهرست تحریم‌های آمریکا - اسپوتنیک ایران
خارج شدن چهار بانک ایرانی از فهرست تحریم‌های آمریکا

پیشنهاد شده است که سوئیفت منطقه‌ای را طراحی کنیم و بانک‌ها هم در جلسه امروز آخرین اقدامات خود را در زمینه سوئیفت بیان می‌کنند.استفاده از ارز دیجیتال را هم مبنا قرار دادیم. بسته جامعی هم در افزایش توانمندی داخل نظام بانکی در کشور خواهیم داشت و هم بسته جامعی برای مقابله با تحریم‌ها.

آمریکایی‌ها نتوانستند صادرات نفت ایران را به صفر برسانند و اقدامات آن‌ها در این باره شکست خورد».

تحریم های اضافی ایالات متحده امریکا علیه ایران 5 نوامبر توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا اجرایی شد که بخش نفتی و مالی ایران را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و دیگر کشورها را نیز از تجارت با ایران منع می‌کند.

ترامپ با حربه تروریسم اقتصادی، تحریم های یک جانبه غیرقانونی و فشار به جامعه جهانی به دنبال ایجاد جنگ روانی و القای انزوای ایران است اما تجربه ماه های اخیر و همراهی نکردن جهان با آمریکا نشان داد که این کشور هیچگاه به هدف خود دست نخواهد یافت.

در ژوئیه سال 2015 میلادی، پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد(متشکل از بریتانیا، چین، فرانسه، روسیه و ایالات متحده آمریکا) به علاوه آلمان به توافقی تاریخی با ایران برای جلوگیری از ساخت سلاح هسته ای دست یافتند. در ازای توقف برنامه هسته ای ایران هم قرار شد بسیاری از تحریم های وضع شده علیه این کشور برداشته شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала