کاخ سفید قوانین جدیدی برای خبرنگاران وضع می کند

© AP Photo / Susan Walshکاخ سفید قوانین جدیدی برای خبرنگاران وضع می کند
کاخ سفید قوانین جدیدی برای خبرنگاران وضع می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که خبرنگاران از این به بعد در کنفرانس های خبری دونالد ترامپ پس از یک سوال باید میکروفن را تحویل دهند و در غیر اینصورت از محل اخراج می شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیلی میل ، کاخ سفید دستور العمل جدیدی با نام "مقررات حاکم بر کنفرانس‌های خبری آینده" انتشار داد.
به نقل از روزنامه دیلی میل، در پی جنجال حقوقی کاخ سفید با جیم آکوستا، روزنامه‌نگار شاکی سی‌ان‌ان که مجوز خبرنگاری‌اش بعد از بحث با دونالد ترامپ لغو شد، سارا هاکبی قوانین جدید را اطلاع داد.
طبق این قانون سخنگوی کاخ سفید، خبرنگاران از این پس در کنفرانس‌های خبری دونالد ترامپ پس از طرح یک پرسش باید میکروفن را تحویل دهند، در غیر اینصورت اخراج می شوند. طبق قوانین جدید، چنانچه ترامپ برای پذیرش سوالات بعدی آماده باشد، این امر ممکن است اما تضمینی برای آن وجود ندارد.
رئیس انجمن روزنامه‌نگاران مستقر در کاخ سفید می‌گوید انتظار دارد خبرنگاران بدون در نظر گرفتن این محدودیت،‌ سوالات متعاقب خودشان را مطرح کنند.
براساس این قوانین، خبرنگاران پس از طرح پرسش اول باید میکروفن را تحویل دهند. این جنجال حاصل بحث آکوستا با ترامپ در هفتم نوامبر است که موجب شد تا مجوز خبرنگاری این عضو سی‌ان‌ان برای ۹ روز باطل شود. به گفته یک مقام کاخ سفید، آکوستا به جای طرح پرسش اقدام به "انتقاد" از رئیس‌جمهوری آمریکا کرد. این مقام گفت، ترس از "انفجارهایی به سبک آکوستا در آینده" کافی بود تا دولت ترامپ وارد عمل شود.
کاخ سفید دو هفته پس از لغو مجوز ورود جیم آکوستا به کاخ سفید، این مجوز را به او بازگردانده است. چند روز پیش دادگاه به دولت دونالد ترامپ دستور داده بود کارت عبور این خبرنگار را به او برگرداند.
ترامپ تهدید کرده است که در آینده اگر خبرنگاران "نزاکت" را رعایت نکنند کنفرانس خبری را ترک خواهد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала