آمریکا: فشار بر روسیه و ایران به دلیل حمایت از اسد بیشتر می شود

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر آمریکا: فشار بر روسیه و ایران به دلیل حمایت از اسد بیشتر می شود
آمریکا: فشار بر روسیه و ایران به دلیل حمایت از اسد بیشتر می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایالات متحده قصد دارد فشار مالی بر ایران و روسیه را به دلیل حمایت از بشار اسد و همچنین انتقال نفت ایران به سوریه را بیشتر کند.

به گزارش اسپوتنیک، وزیر خزانه داری ایالات متحده، استیو منوچین، گفت که ایالات متحده قصد فشار مالی بر ایران و روسیه را به دلیل حمایت از بشار اسد رئیس جمهور سوریه را دارد. 

روسیه به دنبال راهکاری برای حفاظت از ایران دربرابر تحریم ها - اسپوتنیک ایران
روسیه به دنبال راهکاری برای حفاظت از ایران دربرابر تحریم ها

وی گفت: "امروز ما علیه طرح پیچیده ایران و روسیه اقدام می کنیم که برای تقویت رژیم اسد و ایجاد بودجه برای فعالیت های مخرب ایران استفاده می شود". منچین در بیانیه ای گفت: ایالات متحده قصد دارد فشار مالی بر ایران، روسیه و دیگر کشورها را برای تلاش های خود برای تقویت حکومت مستبد اسد را دارد.
روز سه شنبه مقامات آمریکایی تحریم هایی را علیه "شبکه ایران و روسیه" به دلیل تامین نفت به سوریه تحمیل کردند. به گفته دولت آمریکا، تهران " با کمک شرکت های روسی نفت به سوریه ارسال می کند". در این راه صدها میلیون دلار از سوریه برای تامین مالی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، و همچنین حزب حماس و حزب الله هزینه می شود.
استیو منوچین، وزیر دارایی آمریکا در یک بیانیه اعلام کرد: "امروز ما علیه یک برنامه پیچیده ایران و روسیه اقدام می کنیم که از آن برای تقویت حکومت اسد و ایجاد درآمد برای فعالیت های شرورانه ایران استفاده می کنند."
او افزود: "مقامات بانک مرکزی ایران از فعالیت تجاری شرکتی در عرصه کالاهای بشردوستانه حکایت دارد سو استفاده کردند و از آن به عنوان ابزاری برای نقل و انتقال مالی این در برنامه نفتی استفاده کردند."
گفتنی است، در این راستا تحریم های آمریکا شامل شرکت های روسی "گلوبال ویژن گروپ"، "پروم سیریه ایمپورت" و شرکت ایرانی تدبیر کیش و شش نفر از جمله آندره دگایف آندری دوگایف، معاون مدیر شرکت "پروم سیریه ایمپورت" است.
مقامات آمریكا این شركت ها را مظنون به کمک در عرضه پنهانی نفت ایران به سوریه و دور زدن تحریم های آمریکا می دانند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала