باقیمانده کشتی نوح در ایران است؟

© Photo / Public domainتصویری از کشتی نوح
تصویری از کشتی نوح - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تکه های چوبی سنگ شده در کوه «تخت سلیمان» پیدا شدند.

به گزارش اسپوتنیک، گروهی از محققان از انستیتوی جستجوی کتاب مقدس و باستان شناسان Bible Archaeology, Search & Exploration Institute Base Institute اعلام کردند که احتمالا باقیمانده های یافت شده تکه هایی از کشتی نوح است.

تکیه های چوبی سنگ شده که می توانند تکه هایی از کشتی نوح باشند در کوه «تخت سلیمان» در شمال — غرب ایران یافت شده است.

کَشتی نوح نام یک کشتی در داستان‌های کتب مقدس در دین‌های ابراهیمی است. بنا بر این داستان‌ها، نوح پیامبر به فرمان خدا این کشتی را ساخت تا خود، خانواده خود، کسانی که به وی ایمان آورده بودند و نمونه‌ای از هر حیوان را از پیامدهای طوفان نوح نجات دهد. بر اساس تورات و قرآن، نوح پیامبر دستور ساخت کشتی بزرگی را از سوی یهوه (الله در قرآن) دریافت کرد که ساخت آن سال‌ها طول کشید، کشتی می‌بایست آنقدر بزرگ می‌بود که علاوه بر آدمیان (خویشان و پیروان نوح) از همه گونه جاندار، جفتی نیز در کشتی جای بگیرد تا بعد از پایان سیل بزرگ ادامه حیات بر روی زمین ممکن باشد. کشتی بعدها بر روی قله کوه آرارات نشست. هنوز برخی از باستانشناسان به جستجو برای یافتن بقایایی از این کشتی ادامه می‌دهند. در بین تمدنهای میانرودان نیز داستانی مشابه وجود داشته‌است.

این داستان در بخش‌های ۶ تا ۹ کتاب پیدایش، اولین کتاب از تورات یهودیان، کتاب مقدس مسیحیان و قرآن (سوره‌های ۱۱ و ۷۱) آمده و نسخه‌های دیگری از آن نیز دیگر منابع دیده می‌شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала