هواپیمای مافوق صوت بیصدا+عکس

© YouTube (screengrab) هواپیمای لاکهید مارتین
هواپیمای لاکهید مارتین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شرکت لاکهید مارتین، تولید هواپیماهای مافوق صوت بی‌صدا را آغاز کرد.

به گزارش اسپوتنیک، شرکت لاکهید مارتین(Lockheed Martin) اعلام کرد ساخت هواپیمای موسوم به«QueSSTX-59 » بر اساس فناوری مافوق صوت بی‌صدا آغاز شده است.

هدف از ساخت این هواپیما که با همکاری ناسا انجام می‌شود، آزمایش فناوری مافوق صوت با کمترین سروصدا برای استفاده تجاری از این نوع هواپیما ست تا بتوان آنها را بدون مشکل، در مناطق پرجمعیت به پرواز درآورد.

کشف عجیب در توالت هواپیما در نیویورک - اسپوتنیک ایران
کشف عجیب در توالت هواپیما در نیویورک

تاکنون، مدل‌سازی‌های کامپيوتری، طراحی و آزمایشات در تونل باد انجام شده است.  در حال حاضر به تولید یک هواپیمای واقعی نزدیک می شویم.

ناسا قصد دارد با پرواز این هواپیما به جمع‌آوری داده‌ها از لحاظ مهندسی بپردازد تا بتواند یک خط  هواپیمایی جدید راه بیاندازد.

اولین پرواز اصلی این هواپیما برای سال 2021 برنامه‌ریزی شده است.

با تکمیل ساخت هواپیمای QueSST X-59، این هواپیما قادر خواهد بود در ارتفاع 17000 متری با سرعت 1.27 ماخ(1512 کیلومتر در ساعت) پرواز کند که سطح سرو صدای آن فقط  75 دسیبل، یعنی به اندازه بسته شدن در خودرو خواهد بود.

پیتر لوسیفیدیس، مدیر پروژه لاکهید مارتین می‌گوید:« شروع تولید این پروژه یک جهش بزرگ برای X-59  و سفرهای تجاری مافوق صوت و آرام آینده است.‌شکل باریک بدنه این هواپیما روش دستیابی به کم‌صدا بودن آن است. با آغاز مرحله تولید، ساختار هواپیما شروع به شکل‌گیری می‌کند و ما را یک گام به مسافرت‌های مافوق صوت هوایی در سراسر جهان نزدیک ‌تر خواهد ساخت».

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала