با خلاقیت جدید سارق پیک موتوری آشنا شوید +ویدئو

CC0 / Pixabay / با خلاقیت جدید سارق پیک موتوری آشنا شوید +ویدئو
با خلاقیت جدید سارق پیک موتوری آشنا شوید +ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چگونه سارقی با معرفی خود به عنوان پیک موتوری حساب مشتریان را خالی می کرد؟

به گزارش اسپوتنیک، مرد جوانی که مردادماه به عنوان پیک موتوری در شهرک قدس در تهران مشغول به کار شد، پس از مدت بسیار کوتاهی با به همراه داشتن دستگاه کارتخوان و باکس حمل غذا به محل کار خود بازنگشت، او از این وسایل برای دستبرد به حساب مردم استفاده می کرد و با جا زدن خود به جای پیک موتوری در محلی که افراد سفارش غذا داده بودند حاضر می شد و برای حساب هزینه غذا رمز کارت آنها را می پرسید و تظاهر می کرد که دستگاه کار نمی کند و تقاضای وجه نقد می کرد و در این فاصله کارت آنها را با کارت های بانکی مشابه که تعداد زیادی را از قبل جمع آوری کرده بود تعویض می کرد و بلافاصله بعد از تحویل غذا با مراجعه به عابر بانک محل حساب بانکی فرد سفارش دهنده غذا را خالی می کرد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران "کیوان ظهیری" در این رابطه اظهار داشته است که این موضوع با شکایاتی متعدد از سوی مردم در چند منطقه روبرو شد و شناسایی و دستگیری این شخص در دستور کار قرار گرفت. متهم نیز پس از دستگیری به صراحت به جرم ارتکابی خود در مناطق مرکزی و غربی تهران اعتراف کرد؛ و گفت در نزدیکی رستوران های بزرگ می ایستادم و پیک موتوری آنها را تعقیب می کردم و برای تحویل غذا از او خود را به جای سفارش دهنده غذا معرفی می کردم و هزینه غذا را حساب می کردم و بعد از آن به سراغ سفارش دهنده می رفتم، خود را پیک موتوری معرفی می کردم و آنها با اعتماد به من رمز کارتشان را به من می دادم به این ترتیب حساب آنها را خالی می کردم. او از این طریق میلیون ها تومان از مشتریان رستوران ها برداشت کرد.
سرهنگ ظهیری از شهروندان خواست به هنگام خرید شخصا نسبت به کشیدن کارت اقدام کنند و رمز کارت خود را در اختیار افراد غیر قرار ندهند و در مواقعی که خود کارت نمی کشند حتما به طریقه کارت کشیدن توسط دیگری دقت و نظارت لازم را داشته باشند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала