تسهیل مراودات بازرگانی اروپا با ایران، ساده ترین راه حفظ حق حاکمیت

© Sputnik / Alex MacNaughtonتسهیل مراودات بازرگانی اروپا با ایران، ساده ترین راه حفظ برجام
تسهیل مراودات بازرگانی اروپا با ایران، ساده ترین راه حفظ برجام - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بلومبرگ در گزارشی درباره حفظ برجام نوشت: تسهیل مراودات بازرگانی با ایران از ساده ترین راه های اتحادیه اروپا برای اثبات حق حاکمیت خود است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا؛ «لئونید برشیدسکی» تحلیلگر امور سیاسی گفت: اروپا ابزارهای لازم برای اعلام مواضع خود را در اختیار دارد و برای اجرای آن به اراده سیاسی احتیاج دارد.

دفاع کری از برجام - اسپوتنیک ایران
دفاع کری از برجام
وی در ادامه می نویسد: "قوانین مسدود کننده" اتحادیه اروپا علیه تأثیرات فرا سرزمینی تحریم های آمریکا بر شرکت های اروپایی که خواستار تعامل در بازار ایران هستند، می توانند شرکت های اروپایی را در برابر اقدامات قضایی و یا انتظامی آمریکا به خاطر تجارت با ایران محافظت کنند.
در این مقاله آمده: قویترین اعضای اتحادیه اروپا اگر موفق به ایجاد ساز و کار مالی با ایران شده اند، می توانند به شرکت هایی که مایل به همکاری با آن هستند اطمینان دهند که از امنیت کافی برخوردار خواهند شد.
در ادامه آمده است: این اقدامات می توانند تا حدودی حفاظت برای سوئیفت ایجاد کرده و شک آنها را در قطع ارتباط بانک های ایران، افزایش دهد.
برشیدسکی می افزاید: اقدام مشترک اتحادیه اروپا و حتی آلمان و فرانسه به تنهایی، می تواند ترامپ را در راه مبارزه با شرکای اروپایی خود اش محدود کند و وعده های ایجاد شغل و کار وی را به چالش بیادازد، زیرا شرکت های چند ملیتی آلمانی و فرانسوی در مجموع یک میلیون و 400 تن را در ایالات متحده به خدمت گرفته اند.
وی ادامه می دهد: به نظر می رسد که اظهاران سران اروپا مبنی بر اینکه آنها سرنوشت خود را به دست می گیرند، سیاست آنها برای فعال نشان دادن خود به ایران و وقت کشی برای به اتماتم رسیدن دوران ریاست جمهوری ترامپ است.
برشیدسکی این روش را فریب دادن خود می داند و آنرا متضاد با شعارهای حق حاکمیت اروپا می داند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала