بازتاب خبر کوهنوردی بانوان در فضای مجازی +عکس

© YouTube: Donald Trump Speeches & Events 2.0بازتاب خبر کوهنوردی بانوان در فضای مجازی +عکس
بازتاب خبر کوهنوردی بانوان در فضای مجازی +عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
قانون کوهنوردی بانوان در خراسان رضوی منوط به اجازه همسر، به شدت مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، چندی پیش انتشار خبر مربوط به ابلاغ بخشنامه ای از سوی هیئت کوهنوردی استان خراسان رضوی به باشگاه های این استان با موضوع "الزامی بودن اجازه همسر و ولی برای کوهنودری بانوان" با بازتاب گسترده کاربران در شبکه های اجتماعی همراه بود.


در این بخشنامه آمده است که گسترش روز افزون فعالیت های به اصلاح ورزشی با عناوین تورهای طبیعت گردی، کوه پیمایی و… به صورت مختلط که با برنامه های هدفمند یا کسب درآمد نامشروع نسبت به ترویج بی بند و باری اخلاقی، کشف حجاب بانوان و رواج بی حیایی و بی قیدی و… صورت می گیرد، منجر به ارتباطات غیراخلاقی و نامشروع مردان و زنان گردیده و فرهنگ و ریشه اصیل ایران، اسلامی و بنیان خانواده ها را هدف قرار داده است. و از مدیران باشگاه های ورزشی خواسته شده که همکاری های لازم را با آنها داشته باشند.


ضمن اینکه در بند دوم این بخشنامه نیز به صراحت عنوان شده است که در جهت رعایت ماده ۱۱۰۵ قانون مدنی و نیز فتاوای دین، برای صیانت از بنیان و اساس خانواده ها، اجازه همسر برای شرکت خانم های متاهل و اجازه ولی قهری برای خانم های مجرد و نوجوانان تا سن ۲۰ سال الزامی است.
کاربران نسبت به این خبر و قانون جنجالی واکنش های متعدد و گسترده ای داشته اند، تعداد زیادی از کاربران خانم و آقایان بسیاری مخالف این قانون هستند و آنها اذن همسر را برای هر موردی لازم نمی بینند و نظرشان بر این است که این سخت گیری های بیش از اندازه خود دلیلی بر سست شدن پایه های زندگی خانواده ها می شود؛ از طرفی رغبت جوانان را به ازدواج کمرنگ تر خواهد کرد و این مسئله قابل تامل است آیا با این قانون این قبیل رفتارهایی که از آنها نام برده اید کمتر خواهد شد و وضعیتی بهتری را به دنبال خواهد داشت؟! گروهی دیگر علاوه بر نگاه طنزآمیزشان به خانم ها توصیه کرده اند که این مورد را در عقدنامه لحاظ کنند تا از اختلاف نظرهای آتی جلوگیری کنند. برخی نیز بر این باورند این موضوع نه تنها در خراسان رضوی بلکه به زودی در شهرهای دیگر نیز مطرح خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала