از سرگیری واردات نفت ایرانی به ژاپن و کره جنوبی از زمستان

© AFP 2023 / Atta Kenareاز سرگیری واردات نفت ایرانی به ژاپن و کره جنوبی از زمستان
از سرگیری واردات نفت ایرانی به ژاپن و کره جنوبی از زمستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارخانه جات نفتی ژاپن و کره جنوبی ممکن است واردات نفت از ایران را طی زمستان از سر بگیرند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از منابعی این کار با توجه به طرح آمریکا در چارچوب کشورهای مستثنی از تحریم های ضد ایرانی صورت می گیرد.
کارخانه جات نفتی کره جنوبی قصد دارند واردات نفت ایرانی را از پایان ماه ژانویه و آغاز فوریه از سر بگیرند. این کارخانه ها مذاکراتی ا با ایران در خصوص امضای قراردادهای جدید مربوط به ارسال ها داشته اند. آنها امیدوارند هکه خرید نفت به بهای مناسب صورت گیرد ، چرا که واردات نفت از ایران به واسطه استثناهایی که آمریکا قائل شده منجر به آن شده است که بهای نفت در خاور میانه تا حداقل خود طی بیش از یک سال برسد.

دست یاری روسیه به سمت ایران برای گریز از فشار آمریکایی ها - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
دست یاری روسیه به سمت ایران برای گریز از فشار آمریکایی ها

نماینده شرکت نفتی Fuji Oil به نوبه خود اطلاع دادند که شرکت قصد دارد ارسال نفت از ایران را از ماه ژانویه از سر بگیرد. کارخانه بزرگ نفتی در ژاپن JXTG Holdings در اوایل ماه نوامبر اعلام کرد که ممکن است خرید نفت ایران را از ماه دسامبر شروع نماید. ضمن اینکه بر اساس اطلاعات منابع ارسال نفت از ایران به ژاپن از ماه مارس یک بار دیگر به طور موقت متوقف شد و شرکت ها در انتظار تمدید برنامه های دولتی برای حفظ تانکرهایی بودند که نفت حمل می کردند.
تحریم های تکمیلی آمریکا که صادرات نفت را نیز شامل می شود از پنجم نوامبر اجرایی شد. مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا اطلاع داد که واشنگتن کشورهای چین، هند، ایتالیا، یونان، ژاپن، کره جنوبی، تایوان و ترکیه را به طور موقت از این تحریم ها معاف می کند. برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران هشدار داد، کسانی که بخواهند مکانیزم محدودیت های علیه ایران را دور بزنند ، بلافاصله تحریم خواهند شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала