اظهارات موگرینی درباره ایجاد مکانیسم مالی اروپا با ایران

© REUTERS / Francois Lenoirاظهارات موگرینی درباره ایجاد مکانیسم مالی با ایران
اظهارات موگرینی درباره ایجاد مکانیسم مالی با ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد اقدامات کشورهای اروپایی برای راه‌اندازی کانال ویژه تسهیل مبادلات مالی با ایران ادامه دارد.

به گزارش اسپوتنیک؛ فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل به خبرنگاران درباره اقدامات کشورهای اروپایی برای راه‌اندازی کانال ویژه تسهیل مبادلات مالی با ایران گفت: تلاش‌ها برای راه‌اندازی این مکانیسم در جریان است اما نمی‌توان تاریخی دقیقی را برای آن مشخص کرد.

موگرینی افزود: در این مرحله مشارکت وزرای دارایی انگلیس، آلمان و فرانسه اهمیت ویژه ای دارد. آنها سخت برای راه اندازی این مکانیسم تلاش می‌کنند. وی ادامه داد که نمی‌توانم تاریخ دقیقی را برای این موضوع اعلام کنم و تنها می توانم به نکته اشاره کنم که تلاش‌ها ادامه دارند و به نحو مثبت پیش می‌روند.

در ماه سپتامبر کشورهای انگلیس، آلمان، چین، فرانسه، روسیه و ایران پس از نشست وزرای خارجه این کشورها در سازمان ملل اعلام کردند که اتحادیه اروپا یک مکانیسم مالی برای پرداخت ها با ایران ایجاد می کند.

روز دوشنبه در بروکسل نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا برگزار می شود که یکی از موضوعات مورد بحث این نشست ایجاد مکانیسم برای مبادلات مالی بار ایران پس از تحریم های آمریکا است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала