نتانیاهو: اسرائیل برای همیشه در بلندی های جولان می ماند

CC BY 3.0 / Escla / Border crossingpoint Golan highs (Cropped photo)نتانیاهو : اسرائیل برای همیشه در بلندی های جولان می ماند
نتانیاهو : اسرائیل برای همیشه در بلندی های جولان می ماند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بلندی های جولان برای همیشه در دستان اسرائیل باقی می ماند.

به گزارش اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در جلسه هفتگی دولت در این خصوص صحبت کرد.
نخست وزیر اسرائیل بیان داشت: « اسرائیل برای همیشه در بلندی های جولان می ماند. بلندی های جولان برای همیشه در دستان ماست.» نتانیاهو از آمریکا به خاطر رای اش علیه محکوم کردن محاصره بلندی های جولان در کمیته مجمع عمومی سازمان ملل متحد تشکر کرد.
نتانیاهو گفت: « ما مدتی است که با دوستان آمریکایی خود در خصوص سیاست جدید دولت کنونی در سازمان ملل صحبت می کنیم. در پنج شنبه گذشته سفیر آمریکا در اسرائیل دیوید فریدمن تاکید کرد که آمریکا تصمیم گرفته است علیه قطع نامه معمول که حضور ما را در بلندی های جولان محکوم می کند، رای دهد. این واقعا اتفاق افتاده است. من می خواستم از رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ برای این رای مهم و عادلانه که کاملا مطابق با سیاست اوست، تشکر کنم.»
۱۶ نوامبر کمیته مجمع عمومی سازمان ملل متحد با رای اکثریت قطع نامه دیگری را علیه محاصره بلندی های جولان توسط اسرائیل تصویب کرد. واشنگتن در جریان این رای گیری برای اولین بار با این قطع نامه مخالفت کرد. پیشتر آمریکا در این مسئله از رای دادن خودداری می کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала